torsdag 14 juli 2011

Semesternoja

Det har gått ganska bra med viktklubb tycker jag. Måste bara arbeta fram en strategi för hur jag ska förhålla mig till fika, glass, godis och mat. Det brukar ju bli en hel del av den varan under husvagnssemestern med gänget.

Provräknar på lite olika varianter för att ha lite koll.
Jag vet att jag kan äta crispy caesar sallad på McD om jag utesluter brödet.
Jag har just räknat på hemmagjorda hamburgare och de goda Friscobröden och alla tillbehör, det funkar också men det blir inget mera, möjligen en sallad vid sidan om.
Måste fortsätta att räka och ha koll, i alla fall så här i början. Märker att jag inte alls haft koll, inte tillstymmelse till koll. Ingen nyhet men det jag blev förvånad över var hur mycket kalorier det bli och hur mycket kalorier jag får i mig utan att ens äta godis.

Det är inte konstigt att jag ser ut som jag gör eftersom jag ätit som jag gjort, men ändå förvånas jag. Jag känner mig samtidigt inte riktigt nöjd, suget efter det söta, det goda, småätandet ja allt det där är med mig hela tiden. En del går att avstyra genom att jag faktiskt har tillgång till datorn hela tiden och även min iPhone så att jag kan kolla vad jag ska äta och direkt kunna lägga in om jag tar en knäckemacka att gnaga på. Varje nektarin läggs in osv. Det är nödvändigt för att jag ska hålla koll, för att komma förbi ovanan med att småäta gör jag inte i första taget. tyvärr.

Inga kommentarer: