söndag 21 september 2008

Sjuk

Jaha, så vart man sjuk då.
Tidpunkten är illa vald. I morgon, eller snarare i dag var planen att vi skulle ha kalas för vår prinsessa. Hon fyllde år förra söndagen och nu skulle det bli kalas. Men så blir det nog inte.
Vi åkte till min svägerska med familj på lördagskvällen för att spela spel. Vi beställde mat från byns Kinarestaurang. Det var mitt förslag, någon annan hade nämnt att de skulle äta Kinamat och jag vart så sugen. Kyckling blev det för min del, fett så det förslår men jag gjorde det ändå.
Vi kom hem strax före midnatt och allt var frid och fröjd. Men så vid 01 tiden vaknade jag av att jag hade ont i magen. Efter en stund gick jag iväg till badrummet. Det ena ledde till det andra och det otäcka hände. Fy vad otäckt det är. Borde inte klaga det har inte hänt på............säkert 6 år. Men det är ändå inte roligt någon stans.

Så nu sitter jag här, halv två på natten, huttrar och fryser, skakar lite granna, men vågar inte gå och lägga mig, tänk om jag behöver gå igen. Det vill jag ju inte, men det bestämmer man ju inte helt själv. Nu är då den stora frågan.........................magsjuka eller matförgiftning? Kalaset får vi väl blåsa av, liksom barndansen och barnkalaset som prinsessan skulle på innan sitt eget kalas. Suck......... Hur gör man i sådana här situationer? Inge roligt.

Inga kommentarer: