söndag 7 september 2008

Suck

Ja inte har jag tid att sitta här och skriva egentligen men jag bara måste få ur mig lite tankar och frustration.

I dag började jag på allvar att hålla koll på vad jag äter, i alla fall i dag. Målet är att jag ska klara av att hålla koll i drygt en månad framåt men vi får se hur det går.
Har tidigare använt mig av viktklubb via aftonbladet och tycker att det har varit vettigt. Man håller koll på kalorierna och får egentligen äta allt.
Så jag loggade in för första gången på länge. Har ju kvar mitt medlemsskap.
Satte upp att jag ville förlora några kilon, bara för att komma till baka till min målvikt, inte många kilon. Satte ett datum när jag ville nå målet osv. Den räknade ut att jag behövde ligga på ca 1400 kalorier om dagen, precis som på XV, så det passade ju fint.
Ligger inte helt bra till när det gäller fördelningen idag men jag håller ännu så länge mina kalorier. det har gått bra fram tills nu på eftermiddagen, nu kommer suget och jag håller på att bli tokig. Men jag ska klara det. Jag måste det!

På tisdag åker jag till Linköping och då blir genast rutinerna rubbade. Så vi får väl se hur detta lilla projekt går. Men jag kommer att kunna äta allt bara jag håller koll. Undrar hur det går? Men det får visa sig senare.

Sitter och sliter med mina projekt som jag ska ha med till Linköping på tisdag men det går inte min väg. Byxorna som jag trasslar med nu i flera dagar börjar ta sig. Bara för att jag ska klippa av linningen för kort, kan klippa ut en ny men har inget mellanlägg kvar så jag kommer ingen vart förrän i morgon då jag kan skaffa mera.
Så då tog jag tag i nästa projekt, en blus eller skjorta. Det går inte heller. Jag tvekar och velar och det stämmer inte alls. Suck, detta är inte roligt. Vill bara gå och lägga mig. Men det går inte. Klockan är bara halv 6 och vi ska snart äta lite kvällsmat och sedan ska jag natta barnen. Mannen ska hjälpa min far med datorn och han blir borta en stund i kväll. Nu känns det som om jag skulle vilja vara hemma från jobbet i morgon. Bara sitta med mina projekt och strunta i allt annat. Men det kan jag ju inte. Det skulle vara allt för genomskinligt, det har hänt en gång förut i samband med att jag skulle åka till Linköping. Brukar ju få mina små sammanbrott innan jag åker dit. Stress och nervositet gör väl sitt. Har sovit dåligt denna gången, drömmer en massa konstigt också. Någon annan gång har jag haft värk i kroppen, andnöd mm. Så jag mår relativt bra denna gången. Tänk att man kan reagera så fysiskt på något som man upplever psykiskt.

Nåja, nu har jag lättat mitt hjärta lite och måste ta i tu med mitt liv.

Inga kommentarer: