torsdag 19 november 2009

Igen

Ja nu sitter jag här igen. Tänker att det vore på sin plats med ett inlägg men vet inte vad jag ska skriva om. Brukar känna så ibland men så kommer jag i gång och det blir värsta inlägget.

Jag har min lediga dag, sonen och jag är hemma som vanligt, fast idag är han sjuk.
Barnen har varit krassliga från och till i 2 veckor nu. Det börjar bli trist.
Får verkligen hoppas att de blir bättre snart.
Ska försöka vaccinera barnen idag men jag vet inte om de går med på att sonen får sprutan när han är förkyld.

Annars....

Jag började med tabletter igen för snart tre veckor sedan. Känner ingen skillnad ännu men det är väl i sin ordning. Jag sökte för min övervikt och ville ha hjälp med tabletter men de ville att jag skulle ta tabletter mot min deppighet igen. Jag tycker ju inte att livet känns lika mörkt som för ett år sedan men jag känner ju vart åt det barkar så jag började med en annan sort än förra gången, de andra mådde jag ju inte bra av. Det är lite bättre koll denna gång dock. Läkaren skrev ett upptrappningsschema och jag ska ha kontakt med läkaren med jämna intervaller. Den förra läkaren skrev bara ut tabletter och sedan var det bra med det. Det känns tryggare denna gång och jag trivs jätte bra med min nya läkare. Hon tog min oro på allvar och berättade varför hon inte ville ge mig tabletter för min vikt. Så det är ok.
Förra året när jag fick tabletter mådde jag så dåligt. Tabletterna gjorde mig totalt likgiltig och efter några veckor fick jag en reaktion på tabletterna, jag låg hemma i en vecka och sov nästan dygnet runt. Men det var förmodligen det min kropp behövde jag hade kört slut på mig själv men fortsatt fullt ös ändå. Det ska inte hända igen och därför gick jag med på att börja medicinering igen.

Ja det var ju upplyftande läsning.......

I går var jag på körövning, helgen den andra advent har vi vår julkonsert och det börjar ju närma sig. Kan inte fatta att jag äntligen får plocka fram mina stjärnor och ljusstakar redan nästa helg. Hur fort går tiden?
Det ska bli mysigt att få fram alla ljus och saker, det lyfter ju helt klart denna gråa och regniga period. Måste få koll på gardiner och sladdar, hm, skulle verkligen behöva den där nya mattan som jag önskat mig.....knallgrön matta funkar ju fint till knallgröna gardiner mm men till röda gardiner och pynt.....nja. Den svarta som jag spanat in skulle göra sig mycket bättre. Måste till IKEA! Men först måste jag få lön!

Dags att ta hand om den krassliga sonen!

2 kommentarer:

Lena sa...

Hoppas barnen kryar på sig och att du känner effekt av medusinen snart :) Kramar

Unknown sa...

Vet inte om du kommer ihåg mig via angelsaim.blogg.se men vi har mycket gemensamt genom depression och vikt kämpning, adda mig gärna på msn på akasmas@gmail.com *kram*