lördag 20 februari 2010

Jaja

Snön vräker ner, det som inte kommer uppifrån kommer från sedan tidigare uppskottade högar. Mycket snö blir det.

Har varit ute en kort sväng till affären men annars tror jag vi håller oss hemma. Det känns ok det också. Tacos i kväll till melodifestivalen ser jag fram emot.

Hur går det med maten då?
Som väntat.
Har ju varit ledig denna veckan, det brukar påverkar mycket och sällan till det positiva.
I måndags var jag hos en kusin som jag sällan träffar, prioriterade att ta en kaka.
I tisdags träffade jag gamla kompisar från högskoletiden, vi träffas ca en gång om året. Prioriterade en macka med dem.
I onsdags var vi i skövde och badade med barnen då tror jag att jag skötte mig hyfsat.
I torsdags var vi i falköping och träffade goda vänner till min man, dem känner jag inte så väl så då åt jag det som serverades.
I går skötte jag mig ganska bra fram till kvällen då vi hade tjejmiddag.

I dag har det gått bra ännu så länge. Jag tycker att det är lättare att hålla mig till min diet när jag jobbar så att det skulle bli lite si och så denna veckan var jag inställd på.
Eftersom jag har slarvat några dagar innebär det att jag klarar helgen med de soppor som jag hade i skåpet. Skulle till gymmet för att köpa soppor i dag men de hade stängt kassan på grund av snön. Men jag klarar mig tills i morgon. Det hade jag inte gjort om jag inte slarvat, fniss.

Men på måndag jobbar jag igen och då måste jag ta tag i det igen.

Känner mig ganska nöjd med det hela, trots att jag fuskat en smula. Att vara ledig med barnen och även mannen är lite speciellt och då får det bli så här.

När jag läser kommentarerna som jag får på min blogg så är det ju oftast andra bloggare som jag "känner" som kommenterar. Men ibland när det står anonym så tycker jag att det är lite synd att man inte kan få chansen att veta vem det är eller kolla om de också har en blogg som man kan läsa.

Men nu börjar det dra ihop sig till en sen lunchsoppa. För jösses vad det knorrar i magen.

PS: Sedan så tror jag inte att jag är ensam om att använda min blogg som lite klagomur, det är här jag fritt får utlopp för mina tjuriga tankar.DS

Inga kommentarer: