måndag 15 juli 2013

Efter ett långt uppehåll är jag tillbaka igen.
Har i flera dagar försökt komma in på min blogg för att göra ett nytt inlägg men kunde inte för mitt liv komma på vad jag använt för log-in eller för adress för den delen....
Men så plötsligt...å jag som just skulle lägga mig...

Nytt sedan sist?
Nja inte mycket.
Jag är inte sjukskriven utan har jobbat mina 80% sedan oktober förra året.
Just nu har jag sommarlov och det är nog en av de största anledningarna till att jag jobbar kvar som lärare. Och så den lilla petitessen att jag inte fått några andra jobb...

Så hur har jag löst jobbet då?
Jo efter att ha sökt andra jobb hela hösten valde jag att läsa in mina sista poäng slöjd via lärarlyftet i Göteborg. Behöver ha 45 hp för att vara behörig och jag har 44.5 hp. Så nu läser jag 45 nya poäng. Sedan är jag behörig på min tjänst och jag kan söka den sk lärarlegitimationen. När jag har den, DÅ kan jag på allvar göra något annat för då kan jag komma tillbaka om jag inte lyckas med något annat. Så jag tuffar på.

Vikten då????
Ja detta evig slit med den förbaskade vikten.
Jag skrevs ut från Mando i januari. För att min tid där var till ända och min dietist skulle sluta.
Jag hade ju egentligen bara gått upp i vikt hela hösten så det gav inget.
När jag slutade gav jag mig den på att äta enligt mitt matschema och gjorde så i 4 veckor. Resultatet på min våg??? +2 kg.

Ringde ner till Mando och frågade om jag inte kunde få lite telefonkonsultation i alla fall. Resultatet? Inskrivning igen och åter turer till Alingsås med ny dietist. Resultatet på vågen +.

Så för 2 månader sedan kände jag att botten var nådd. Jag tänkte satsa på gymmet och en pt. Här skulle tränas!!!! Men 550:-/månad och så PT utöver det. På rent vres vägrade jag. Beklagade mig för en kompis och hon kom på en lösning.

Jag lovade att jag skulle komma upp i mina 10 000 steg varje dag och hon lovade att röra på sig minst 30 minuter varje dag. Den som inte genomförde det som lovats skulle ge den andre 500:-.
Båda två gick in i denna deal till fullo, ingen ville betala något.

När jag berättade detta på Mando satte min nya dietist hårt mot hårt. Eftersom jag inte tog till mig råd och svarade på "behandlingen" så skulle jag inte få möjlighet att vara kvar så länge till om jag inte satsade...
Kände mig inte så värst inspirerad när jag åkte därifrån. Nästa besök var inbokat hela 4 veckor senare.

Väl hemma så tänkte jag att det var väl bara att sätta igång.
Och på den vägen är det.
Jag kämpar på.
Jag går minst 10 000 steg varje dag och jag följer mitt matschema ganska ok.

Det är läget idag.
I morgon ska jag skriva om Tess.

1 kommentar:

Lena sa...

Kul att du hittade dina uppgifter! Vem är Tess? nyfiken... Kram

PS. USB-minnet kom igår. Det var inget litet kuvert det... var det det de lyckades slarva bort? Det var skickligt i så fall... :)