söndag 13 april 2008

Dag 20

Fick faktiskt möjlighet att använda datorn i dag också. Vår gäst är på besök hos några andra under några timmar och jag tog chansen att sätta mig vid datorn.
Innan han gav sig iväg gick familjen och några fler till ena av våra pizzerior här i byn. Jag valde då att gå till min Xtravaganza träff i stället. Kände att pizza inte var ett alternativ. Det var bra, det var en och en halv vecka sedan vi träffades sist så det var roligt att höra hur det går för de andra.
Några ska hålla på i 5 veckor och ska snart börja trappa upp, det kommer att bli både bra och lite jobbigt att höra om det. Bra för att man vet hur det kan bli när man själv ska trappa upp, lite jobbigt för att man själv skulle vilja börja äta. Men jag är ju inte i mål ännu på ett tag så det dröjer nog.

Jag har snart gjort 3 veckor. Den sista veckan har det inte hänt någonting på vägen. Det känns trist, men jag har slarvat en del. Jag har missat att äta tre soppor någon dag, jag åt köttbullar i torsdags och jag har på grund av en ond hals inte fått i mig tillräckligt med vatten. Så nu tror jag att jag måste flytta fram allting minst en vecka eller fler. Bara jag får äta sallad och kyckling till midsommar så tror jag att det ska gå bra. Men det hade ju förstås varit skönt att nå målet i slutet av maj.
Måste verkligen komma igång med mera rörelse. Mer promenader och mera träning på gymmet.
De pratade sig varma om spinningen idag, men jag har testat och cykel är inget för mig. Jag kan stå på crosstrainern i nästan 1 timma men spinning, blä. Men jag måste komma igång med något. Nästa vecka tror jag blir mera normal så då ska jag nog få till det. I alla fall bättre än denna veckan. Men vem vet, kanske kan det bli en promenad i dag också. En kort ska jag nog klara av att klämma in.

Tidigt i morgon bitti, typ kl 04 åker vår gäst, det känns trist. Å andra sidan ska det bli lite skönt att ha hemmet för sig själv igen. Det har varit så roligt att ha honom här så lite tomt kommer det att bli, men vi har haft en väldigt hektisk vecka så det ska bli skönt att få ta det lite lugnare.

Tog i dag på mig ett par byxor som jag köpte tighta i september förra året. De trillar inte av mig men jag skulle nog behöva ett skärp. Det känns positivt. Men det är tråkigt när vikten står stilla. Måste verkligen få den att röra sig i rätt riktning igen. Om 2 veckor är det vägning och det vore skoj om vågen kunde visa på -10 kg eller mer. Men då måste jag börja jobba hårdare på det.

Inga kommentarer: