fredag 9 maj 2008

Kväll dag 46

Dagen har blivit kväll. Jag har inte hunnit allt som jag hade för avsikt att göra, men de flesta av skåpen är urtorkade och glashyllorna putsade. Jag har skurit av blommstänglarna i rabarberna och jag har börjat rensa landet. Resten av ute aktiviteter, som gräsklippning mm för vi ta i morgon.

Storasyster har säkert varit på toa 25 ggr i dag, resultatet för min del är att jag extremt torr om händerna av att diska, torka rumpa tvätta händerna och använda bakteriedödande medel på händerna. Måste smörja dem ordentligt innan jag lägger mig.

När min make kom hem från jobbet hade han med en liten paket till mig. Det var en tunika som han köpt på Lindex. Storlek....M, jag bara tittade på honom, var det tänkt att jag skulle komma i den så småning om? Men jag drog på den och den passade, lite tight över bysten men annars så funkade den. Kanske inte en tunika jag själv valt, men somrig och söt.

När jag senare under kvällen gick en promenad förbi mina föräldrars hus var jag tvungen att kika in för att låna toan. Mamma hade hängt fram lite kläder som honom aldrig använt och undrade om jag kunde tänka mig något av det. Och lite sömnad så ska det nog bli hur bra som helst. En tunika passade perfekt, de röda jeansen var för vida, men avklippta och insydda kan de bli riktigt snygga 3/4 byxor. En tunika var snyggt tyg i men modellen var inte så smickrande, får klura på hur jag kan sy om den så att den blir bättre.

När jag skulle gå hem fick jag låna en kofta för det hade hunnit bli lite kyligare ute. En tröja storlek 42/44, den var nästan lite stor. Jag var nog lite omtumlad tror jag. Tyckte inte att det var så värst längesedan jag provade kläder och då var det 44 som gällde. Det är 2 veckor sedan.

Min pappa nappade på min klagan om skorna och visst var det bara att åka till den utnämnda butiken och kolla på skor. Behövde inte ens fråga. Så underbart. Får ta det i nästa vecka.
Men jag blir nog hemma i början av veckan för vård av storasyster. Vad glada sexorna ska bli då!!!!!! Det är bara så svårt för mig att vara ledsen över att slippa jobba på den skolan två dagar. jag borde skämmas. Å andra sida får vi se vad som händer med magen, om jag tror att jag ska vara hemma så kommer hon säkert att bli bra tills dess. Men det verkar inte troligt.

Morgon promenad i morgon kanske. Behöver ju inte gå så tidigt.

Inga kommentarer: