torsdag 16 oktober 2008

Tack!

Tack för de kommentarer som ni lagt in på mitt förra inlägg.
Jag har inte tagit mig ur min svacka men för stunden mår jag bättre.

Min bästa vän ringde förut för att kolla om jag kunde fixa barnvakt för en timma och gå en promenad. Det gick tyvärr inte. Men det var snälla av henne att ringa. Hon förstod att jag var nere och hon kom förbi en stund senare med en blomsterkvast och en kram. SÅ gott det är med vänner.
Måste gråta en tår. Lycka. Jag behövde inte ens vräka ur mig all skit jag går och bär på.

Jag har i flera dagar lagt energi på helt andra saker än XV, städ, jobb och läxor. Fick tag i en bok på biblioteket för några dagar sedan. GI-noll. Har läst Anna JD Jacobssons blogg på metro och blev lite inspirerad. GI-noll handlar om samma sak. Så jag har försökt att testa dieten men åker dit varje kväll eller redan tidigare på dagen. OCh har det gått snett en gång kan jag lika gärna suma resten av dagen också. Så funkar jag.
I dag åt jag åter igen en bra frukost enligt LCHF, lunchen i skolan var inte i enlighet med LCHF alls. Men trots tårar under större delen av dagen så har jag ändå på något sätt klarat mig genom resten av dagen med att äta det jag tror är rätt. Jag är lite hungrig just nu men inte särskilt godissugen. Hoppas jag klarar av att testa ett tag och se om det kan hjälpa mot mitt sockersug. Men det är inte alls förenligt med min XV diet. Så jag är extremt kluven just nu.

I dag har barnen varit änglar, inga problem, tog med dem till min körövning, de satt snälla i en timma med sina bärbara DVD. Känner de på sig att jag är deppig?
I går försvann sonen när vi städade i kyrkan, jag städade bottenvåningen min mamma övervåningen. jag tog för givet att han var med mamma, hon tog för givet att han var med mig. När vi var klara fick vi leta. Det tog 30 minuter och jag stod med telefonen i handen beredd att ringa polisen. Då hittade vår pastor vår lille kille. I den mindre salen, längst bak under en av bänkarna låg han och sov. Gissa om jag hade hjärtklappning. SÅ gott att få ta upp han i famnen och krama honom.

Dags att krypa ner i sängen. Om lite mer än 24 timmar kommer mannen hem från Grekland. Haha vilket nedbyte. Sol, värme, lyxhotell mot grinig fru, kallt och regnigt sverige och ett hus i kaos.

1 kommentar:

Vickenickan sa...

Usch vad det låter som du har det jobbigt. Skönt att mannen kommer hem så du kanske kan slappna av lite. Promenera. Bara var din själv och hitta nån slags inre ro. Åk till örebro och bada och slappa. Det är kanske det du behöver. Miljöombyte.
Se till å inte ha godis hemma. Nötter, torkad frukt och vanlig frukt. Jag är precis likadan. Finns det godis, då äter jag. Önskar jag kunde hjälpa dig ur detta jobbiga. Men vill du gnälla av dig...då vet du var jag finns. Du får om du vill skicka ett jäääätelångt gnäll mail till mig :) Styrkekramar!!!