fredag 20 februari 2009

Ledig igen

Nu har jag jobbat min vecka.
Det känns skönt att veta att man ska vara ledig en vecka.
Jag har ändå en hel del att göra inför resan på söndagen men jag hinner nog.
Sonen fick gips dagen innan resan förra året, i år drog han till med halsfluss. Så idag fick han kåvepenin. Så på söndag hoppas vi att han är smittfri, att ingen annan fått smittan och att han mår bättre. Konstigt nog så verkar han inte ha så ont, han klagar inte, men han vill inte äta och låter tjock i halsen. Han har haft lite feber men inte mycket. På onsdagen ringde de från dagis och sa att han somnat där på eftermiddagen. Han var slö och hängig, han klagade över magont och jag gick som på nålar hela kvällen och sov dåligt. Väntade på att han skulle kräkas, men så blev det inte. Han fick vara hemma med sin pappa på torsdagen, och på fredagr brukar jag plugga så då har jag varit hemma med honom. Ringde VC trax före halv 12, två minuter senare ringde de upp, och jag fick tid för honom kl13. Helt unik företeelse, hur gick det till? Men jag är så tacksam. Duktig var han också när de stack honom i fingret. Men han år inte allt för dåligt för att ha halsfluss.

Jag försöker känna in hur det känns att gå ner i tid. Eleverna på skolan som jag ska vara ledig från var så besvikna. Trist. De var så glada att det var jag som var där. Undrade om jag skulle vara där hela dagen om de verkligen skulle få ha mig på lektionen. Det känndes ju kul att de tycker om mig. Lite trist att släppa dem, för stunden. Men jag tror att det kommer att lösa sig. Det ringde en tjej som är utbildad slöjdlärare och som jobbar på en annan skola i kommunen en dag i veckan. Hon kunde ev tänka sig att ta vikariatet just för att det var en så begränsad tid, hon var inte intresserad av att "knycka" min tjänst. Puh.
Så jag hoppas verkligen att det blir hon som kommer. Det skulle kännas tryggt. På min rektor lät det som om de bara skulle komma överens, jag vet ju att vikarien ville ha lite mera i lön, för att hon åker långt.

Själv mår jag fortfarande ganska bra, får bara inget gjort. Samma gamla visa.
Så varför sitter jag här och skriver? ja det är är en bra och helt befogad fråga, men det är juså jag fungerar. Det som är trist och tråkigt och lite jobbigt, det skjuter jag gärna på framtiden och sedan får jag stressa i slutändan.
Men tvättmaskinen går, och maten som skall med till fjällen är lagad. Skidor, pjäxor och annan utrusning är hämtad, takboxen är på mm. Så en hel del är gjort men ändå vet jag att det är lite kvar att göra. Å andra sidan har jag hela dagen på mig i morgon.

Nu får jag nog ta och försöka få någonting gjort!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: