fredag 28 mars 2008

Dag 4

Ja visst kan det verka konstigt att börja på dag 4 men det var inte förrän idag som det slog mig att jag hade stort behov av att berätta om hur jag känner det.
Jag började med min soppdiet i tisdags, har gjort det en gång förr men då på ett lite annat sätt.
Då provade jag Cambridgekuren, åt 3 soppor och ett mål mat, mådde förhållandevis bra. Gick ner ca 13 kg och låg kvar på min vikt. Sedan kom uppgången, vi åkte till USA i 4 månader och jag gick upp 10 kg, just like that!. Det har inte varit lätt att bli av med dessa kilon, gick ner några kg med hjälp av viktklubb på aftronbladet. Men sedan började jag smyga med godiset igen.
Så nu i tisdags började jag med Xtra Vaganza soppdiet. Samma koncept som cambridgekuren, fast med lite mera stöttning.
Denna gången är det ren kur som gäller. Det vill säga enbart soppor i ca 8 veckor. Bara vatten och soppa. Inte ens tuggummi får jag tugga under helfartsfasen. Bläsch.
Inte nog med att andedräkten luktar illa, det smakar inte tårta i min mun.
Hur ska jag orka detta? Men jag får skylla mig själv, det är jag som ätit mig tjock och det är jag som skrivit på kontraktet med soppdieten.

Tänk, det är inte så konstigt att jag gått upp i vikt. Jag vet ju att jag bara lurar mig själv men ändå har jag fortsatt med mitt smygätande. Ätit godis och godsaker i bilen på väg hem från jobbet, för då märker inte mannen det. Men än sen det är ju inte han som jag lurar, det är ju mig själv, han blir ju inte fet av att jag äter godis. Men det är ju så gott.

Tänk vad mycket man stoppar i munnen. Bakade bröd härom kvällen och när jag skulle skära upp det blev det lite smulor, var just på väg att stoppa in en i munnen. Skulle ställa in osten i kylskåpet efter kvällsmaten och av bara farten skar jag en ostskiva för att stoppa in i munnen. Det är ju toksvårt att inte äta. Hur ska jag stå ut i flera veckor? I dag har jag tänkt mycket på mat, det har luktat mat och jag är grymt hungrig och sugen på att äta. Men jag har inte gjort det. Kan inte focusera på det som jag inte får utan på det jag vinner. Om allt går som det ska kommer jag att gå ner närmare 20 kg och det innan sommarlovet är slut. Det vore ju så underbart att kunna gå till stranden utan att på total panik, bara lite panik.

Tog kort på mig hur jag ser ut nu, både med kläder och i underkläder igår kväll. Dessa ska jag jämföra med de kort jag tar om 1 månad. Jag vet sedan tidigare att jag kan gå ner i vikt även om det inte är lätt, vet också att jag har svårt att se det själv. Jag märker det på kläderna, på vägen och måttbandet, men kan inte se det när jag ser på min kropp i spegeln, vilket är konstigt. Så denna gången ska jag försöka att komma ihåg att ta bilder. Men då ska du ser att bara för att jag kommit på denna briljanta idé så kommer jag säkert inte ens att orka genomföra hela dieten.
Det vore så typiskt min tur.

Nåja, detta får väl räcka som ett första inlägg. Det kommer väl flera allt eftersom.
Nu ska jag gå och kissa för 10 gången idag, då är det bara eftermiddag och jag har inte druckit så mycket som jag borde. Då kan ni tänka er hur det är när jag druckit så mycket vatten som jag borde. Många toabesök blir det, men det ska tydligen minska allt eftersom.
Hoppas det!
/BantarUlle

Inga kommentarer: