söndag 30 mars 2008

Dag 6

Det har blivit söndag och jag kämpar vidare.
Soppor är inte roligt. Hur i all världen ska jag stå ut i lite drygt 7 veckor till, har ju inte ens genomgått den första ännu.
Vatten ska man ju dricka i mängd också. Har varit riktigt duktig i dag, har redan druckit 2,7 liter av mina 5 liter och klockan är snart 15. Det finns hopp om att jag ska klämma i mig mina 5 liter idag. Det brukar vara svårt annars. För att inte tala om hur många gånger man går på toa!!!!!!

Viktminskningen börjar gå lite långsammare nu. Det är helt i sin ordning men det var roligt att se det rassla iväg nedåt på vågen i det snabba tempot som det gjorde i början.

I går var jag trött och hängig, i dag känner jag mig piggare. Enligt konsulten kommer jag att må strålande inom några dagar. Det hoppas jag verkligen, det skulle hjälpa till.
Två månader går ju snabbt i vanliga fall, det känns som om vi slängde ut julgranen alldeles nyss men det är snart 3 månader sedan. Det har gått så snabbt. Men de närmsta 2 månaderna känns som om de kommer att ta en evighet. Men det är väl bara att räkna ner.

Undrar just vad jag ska unna mig för delmål? Kanske måste hitta på något sätt att belöna mig var femte kilo eller så. Men vad?
Och om /när jag klarat hela kuren och jag förhoppningsvis har gått ner till min drömvikt, då får väl belöningen vara en helt ny garderob, för då hoppas jag verkligen att inte ett enda av mina nuvarande plagg passar. =)

Inga kommentarer: