onsdag 2 juli 2008

Underara vänner!

Vilka underbara vänner man har!
I måndags ringde en av mina vänner och berättade att hon och några till av mina vänner tänkte ta med mig ut på en liten picnic på torsdag. De ville belöna mig för mitt kämpande under våren och de ville därför fira lite, de ville fira mig, fira att de tagit del av kämpandet genom att gå promenader med mig osv. Så klockan 18 på torsdag kommer de för att hämta mig, vi ska då åka till gatuköket för att köpa sallad och sedan åka upp till Kinne-Kulle för att gå en promenad och äta vår sallad ute i det gröna. Låter underbart. Jag fick fixa barnvakt eftersom mannen inte är hemma, men det gick hur bra som helst.

Jag har försökt att "soppa" lite i början av veckan för att hitta balansen igen. Är det bara jag som inte klarar att hålla fingrarna i styr. Skulle behöva skicka någon annan till affären, det är allt för mycket som lockar, skulle behöva slänga allt som jag inte kan äta här hemma. Men jag bor ju inte själv, måste ju lära mig att hantera detta. Men det är så svårt.

Den här gången gick soppandet bra i 1,5 dagar. I går sprack det. Får försöka igen.
Ska maila min coach direkt och prata med henne lite. Det här går inte för sig.

Inga kommentarer: