måndag 4 augusti 2008

GI

Tack Jenny för tipset om Annas sida på Metrobloggen. Jag blev inspirerad och tänkte att det kunde vara värt ett försök, testade de berömda kesoplättarna som Anna skriver om, de var lite kluriga men goda. Gjorde dem naturella idag. Det är ju något som man borde kunna äta även på halvfart med XV.

Men osäkerheten om vad jag borde äta är stor. Ska sätta mig och läsa i min bok som jag lånat på biblioteket och se om jag blir klokare.

Plötsligt har då dagarna rusat iväg igen. På tisdag om en vecka börjar jag jobba. Det känns overkligt på något vis.

I fredags firade jag och min man 10 årig bröllopsdag och vi var på restaurang och åt. Det var gott och jag blev SÅ mätt.
I lördags fyllde vår son 4 år och på kvällen kom goda vänner på besök,
i går söndag hade vi kalas för närmsta familjen så det blev kalas igen.
I kväll ska tjejerna åka till stan för att äta ute och gå på bio, Mamma Mia. Mitt "nya" liv har ju börjat och jag måste nu veta vad jag ska äta i kväll på restaurangen. Men det ska jag väl klara ut hoppas jag.

Det känns både lite skönt och lite trist att det är dåligt väder i dag. Jag var inställd på att måla garaget idag men det får vänta. Visst jag kan tvätta huset så att jag kan måla det efter garaget men där tog liksom energin slut. Jag skulle kunna städa mitt kontor så att jag skulle kunna sy, men nja....känner inte för det heller. En god bok och en lugn stund...det känner jag för. Eller en liten tupplur, eller ett varmt bad, eller .......

Klockan är strax efter 3 och halv 6 kommer mina vänner och plockar upp mig för kvällens äventyr. Ska kanske börja göra mig i ordning. Ett litet problem bara....vad i all sin dar ska jag ta på mig. Jag har ju slarvat med tvätten i veckan..... Får rota i garderoben en stund.

Inga kommentarer: