fredag 5 december 2008

Dag 5

Oj vilken flashback! Det var i mars jag skrev mina första inlägg på denna blogg och så började jag på dag 4. I mars var det dag 5 på XV soppor och nu är det dag 5 i Sten Sture Skaldemans variant av GI diet. Den kallas också för LCHF. Låg kolhydrat och hög fetthalt. Det har gått bra men det är fortfarande lite jobbigt och lite knepigt. Det finns ju en liten tyrann i min hjärna som talar om för mig att det är jobbigt och svårt, att det inte kommer att gå och att jag aldrig kommer att kunna leva utan socker och kolhydrater. Inget godis, kakor, vetebröd, vanligt bröd heller för den delen. Just i början ska jag hålla mig borta från frukt också för att slippa höja blodsockerhalten för mycket. Den är trots allt så att jag tycker det verkar rimligt att hålla sig borta från kolhydraterna i största möjliga utsträckning efter som de bildar sokcer och det då blir ett sug för mig. Men det är ändå inte helt utan kamp. Men vad är det.
Denna gången har jag inte orkat väga mig för att se vad mitt utgångsläge är. Jag vågar helt enkelt inte. Jag vägde mig för några veckor sedan och då var läget akut. Efter det har jag ätir ännu mera så resultatet kan inte var bra. Det västa är min innre konflikt.
Jag tror på det jag läser om kolhydraterna, det låter verkligen som det stämmer. Trots detta är jag livrädd, jag äter fetar mat än jag någonsin gjort, detta för att hålla mig mätt och äta mindre portioner, jag passar mig noga för kolhydraterna, några ska jag ju få i mig men inte så många.
Men ändå vågar jag inte tro att jag går ner i vikt. Den här gången är jag nämligen inte bara ute efter att gå ner några kilon, jag vill bli kvitt mitt godissug och det är det många som blir när de går på den här dieten.
Mitt problem är att jag skulle vilja lägga mycket mera tid på att läs in mig på dieten, men det hinner jag inte. Så fort jag tar fram boken så är det något annat som ska göras, boken har inte högsta prioritet, den kommer fram när jag ska sova och då blir det inte många rader lästa innan jag somnar med boken i knät, att jag dessuotm har svårt att koncentrera mig på kvällen gör inte saken lättare.
Men en dag så.
Försökte skissa på mina uppgifter som jag har i min nuvarande kurs på universitetet. Måste jobba natt och dag innan och efter jul om jag ska kunna vara lite ledig under julen. Vetju att de där mellandagarna går så snabbt och att det är så många man vill träffa.

Nå väl.
Dags att hänga en tvätt!

Inga kommentarer: