söndag 21 december 2008

Snart jul

Det har gått lite drygt en vecka sedan jag var hos läkaren och fick min medicin. Det skulle ju ta upp till 3-5 veckor innan den skulle göra någon skillnad och just nu känner jag ingen skillnad alls. Har varit extremt trött, skulle kunna sova hur mycket som helst. Vaknade en natt i veckan och mådde så illa, trodde säkert att jag skulle behöva kräkas, men det gjorde jag inte. Biverkningar av medicinen? Det kunde vara så att man kunde må illa mm. Nå ja, en gång är ingen gång.....

De ringde från vårdcentralen i veckan och jag fick en samtalstid på tisdag klockan 8 på morgonen. Dagen före julafton... men det är första samtalet och det borde mest handla om att känna av läget och kolla av vad vi ska samtala om, gissar jag.

Som vanligt när jag sitter här så borde jag egentligen göra något annat, till exempel, städa....
Det vore ju trevligt med ett städat hus till jul, men vi får se hur det går.
I morgon ska vi ge oss ut med alla andra för att söka julklappar. Vi vet på ett ungefär vad vi ska köpa men det kommer säkert inte att gå lika lätt som vi inbillar oss. Vi får väl se.

Ja nu är det inte många dagar kvar till julafton. Tre luckor kvar på barnens adventskalendrar, helt otroligt!

Nepp nu måste jag ta tag i städningen, vill ju inte behöva vara uppe hela natten. Det kommer nog att bli sena kvällar ändå, när man ska slå in julklappar. Det bukar ju gå snabbast att köpa julklappar om man slår in dem själv. Vilket är smidigt när man vill från affären snabbt, men inte lika roligt när man sitter med alla oinslagna klappar hemma några dagar senare.

Inga kommentarer: