måndag 1 december 2008

Längesedan

Ja det är väl på tiden att jag avger en lägesrapport.
Har som vanligt varit intensivt sysselsatt med att leka struts.
Började för ett tag sedan med en mer GI inriktad diet. Det gick ju bra fram tills jag hamnade så sjukhus. Efter sjukhusbesöket har det väl gått så där bra kan man väl lugnt säga. Och kombon kolhydrater och fett.........behöver jag säga något mera!
Effekten är förödande, vågar inte ens titta på vågen.
Men så idag kör jag på allvar igen. Det är inget roligt och jag är så sugen på socker och kolhydrater...
Men nu är det inte meningen att det ska gå i svart.
Fick för ett tag sedan reda på att vår coach skulle flytta, detta med en veckas varsel. Hon och jag har haft enskilda samtal och skulle just börja gå på djupet. Jag blev lite besviken. Hade börjat förbereda mig på att ta itu med saker som ligger djupt inom mig.
Men efter lite funderande så tänkte jag att det nog var lika bra att det inte blev någon fortsättning. Vi spelade inte i samma liga riktigt, det senare tiden kände jag att jag det fanns en konflikt i våra skilda sätt att se på mat, jag fick inte den förståelse och stöttning som jag hoppats på.
När jag så pratade med den nya coachen härom dagen föll bitarna på plats. Det kändes rätt, och det var så skönt. Jag gillade den nya tjejen direkt.
Ändå har jag bestämt mig för att sluta på XV, jag behöver ta itu med andra saker i mitt liv. Just nu betalar jag 500 kr/mån till gymmet och XV och jag utnyttjar snudd på aldrig gymmet.
Jag har bestämt mig för att ta paus, lämna gymmet och lägga pengarna på en crosstrainer att ha här hemma och att lägga resterande pengar på samtal med någon som vet hur man tar i tu med saker som ligger och gnager. Jag trode jag skulle bli lyckligare om jag bara gick ner i vikt. Jag gick ner i vikt men blev inte mycket lyckligare. jag är av naturen aldrig nöjd. Jag inser att jag behöver ta tag i andra saker. Så det tänker jag försöka göra.

Att jag laggt på mig i vikt igen mår jag ju inte heller särskilt bra över, men idag har jag gått första dagen på min diet med högre fett halt och lägre kolhydrathalt. Jag är sugen på godis, kakor, bullar, frukt och macka så jag tror jag blir galen. Men nu måste jag ta mig i kragen, det går inte fortsätta och jag hoppas att det vänder om några dagar. Men det blir tufft.

Inga kommentarer: