torsdag 11 december 2008

Skit

Nu är jag där igen.
Jag klarade hela förra veckan fram till söndagen då vi åt julbord. Kunde helt enkelt inte stå emot det gottiga. Därmed var det kört. Har inte kunnat hålla mig borta från godiset efter det.

Jag tror verkligen på att äta så lite kolhydrater som möjligt, men klarar det inte.
Har ingen inspiration, kommer inte på något vettigt att äta. Tycker att mycket är äckligt.
Skulle äta naturell yoghurt med lite hallon. Blev hungrig för snabbt, skulle testa turkisk yoghurt fast utan hallonen, det gick bara inte. jag orkar ju inte steka omelett varje morgon.
Måste laga mera mat, dels för att äta hemma dels för att äta på jobbet. Men tiden finns inte, jag orkar inte, ids inte.

Har gått upp 10 kg sedan i somras. vet inte hur jag ska hantera det hela.
Orkar inte skriva om det ens.

1 kommentar:

Lena sa...

Oj, det låter jobbigt. Du är där jag fasar att jag också kommer att vara sen när jag "varit klar" ett tag. Jag har inga råd att ge, eftersom jag inte varit där själv än... Jag läste på någons blogg att de till och med delat upp dagen i olika delar för att klara av den, t.ex. "nu skall jag klara mig till fikat utan att ta något som jag inte borde" och sen "nu skall jag klara mig fram till lunch". Kanske bättre med små små mål istället för stora?
Tänker på dig. Kämpa på!
Kramar