söndag 25 januari 2009

Suck

Dag för lite uppdatering.
Inte mycket att skriva om.
Har mått så otroligt kass den sista veckan.
Om jag sov mycket under julen så är det inget mot vad jag gjort det sista.
I förra veckan,(v3) blev jag förkyld och låg hemma med feber måndag och tisdag. Tisdags kvällen bar det av mot universitetet för nästa del i min kurs. Jag sov urdåligt, missade sömntåget varje kväll. jag var trött vid 20 tiden och vi pluggade till 21-22. sedan kunde jag inte sova. Sov oroligt och vaknade flera gånger under natten, det brukar jag inte göra.
Men jag klarade dagarna i Linköping hyfsat, hade dock inte gjort mina läxor så jag fick stå där med skammen när jag skulle redovisa. Trist, ja men jag orkade inte bry mig så hårt som jag brukar.

På fredagen bar det av hemåt igen och det var skönt att komma hem. Lördagen innebar lite arbete i kyrkan, vi håller på att ordna ett barnrum för alla barnen där. Så jag städade ett förråd. Det tog större delen av dagen att fixa i kyrkan, på kvällen bjöd vi goda vänner på plankstek.
Söndagen var det möte i kyrkan, mot slutet var jag så trött att jag inte riktigt kunde hänga med på någonting. Väl hemma gick jag och la mig. Somnade ca 14, väcktes fram på eftermiddagen, åt lite och gick och la mig igen. Sov tills klockan ringde på måndag morgon. Var som en zombie hela dagen på jobbet, mådde så dåligt. Sjukskrev mig på tisdagen och har sovit hur mycket som helst. Kände mig något piggare på torsdag kväll och hyfsat på fredagen. Bestämde mig för att följa med till IKEA under lördagen. Och gissa vad......jag är helt slut i dag.
Var tog mina krafter vägen?????

Har ringt vårdcentralen för att kolla med en doktor varför jag mår så konstigt, har förstått att man ibland måste byta medicin för att alla inte passar alla. Får se vad de säger. Har i drygt en vecka gått med en så konstig känsla. Som om jag tagit en stark halstablett, mentolen brukar ju göra så att det känns lite kallt och friskt, så känns det i min hals och näsa. Men jag har inte tagit någon tablett och inte någon nässpray heller, känslan har sedan spridit sig och jag känner av den i huvudet. Känner en kall svidande känsla i huvudet fran och till. Extremt jobbigt,m en ingen jag frågar förstår vad det kan bero på. Kanske medicinen.

Det är jobbigt att inte förstå vad som händer med en själv, är inte sugen på mat alls men ge mig gärna godsaker av alla de slag. Det var inte det jag hade tänkt mig. Suck igen.
Vågar inte ens ställa mig på vågen, men en sak är säker, det finns inte mycket kvar i min garderob som jag ha på mig och till sommaren blir det en ny omgång kläder igen om inget görs.

Har försökt att gå på LCHF, vilket jag tror på men jag klarar ju inte av att hålla mig borta från godsaker.

Det var ju ingen uppmuntrande rapport precis men det är så här läget är just nu. Hoppas att det vänder.

3 kommentarer:

Lena sa...

Det var inte bra att du är så trött, bra om du kollar upp detta med läkaren. Kanske lite justering eller ändring av medicinen hjälper, som du skriver. Det är bra att du skriver i alla fall :) Dels för vår skull, vi som undrar var du är och hur du mår, och dels för din egen skull. Jag tycker man ser det mycket klarare om man får ner det på "papper". Jag håller i alla fall tummarna för att du snart skall må bättre!! Massa kramar

Sara sa...

Vad trist att du är så trött hela tiden! Hoppas att doktorn ger dig något uppåt och sötsugsminskande tabletter så du kommer på banan igen! Sköt om dig och tanken är att man inte bara ska skriva när man är i topp. Vi vill gärna veta när allt är skit också!
Sköt om dig!

Vickenickan sa...

Vännen...så många gånger som jag vart in här för å kolla hur du mår...men inte hört nåt. Äntligen ett livstecken från dig, något positivt iaf. Tror vi är lite i samma sits...IGEN. Även fast jag inte varit till någon läkare som du var duktig och gjorde. Kanske jag borde...kanske jag inte borde. Hur som helst...i mitt fall så har min viktuppgång varit den stora boven. Ja och jobbet jag inte trivs på. Det är svårt att bryta cirkeln. Jättesvårt. Försök att göra saker DU mår bra av. Prommenera, simma, sola solarium, gå till frissan eller bara läs en bra bok. Försök att hitta det positiva och håll hårt i det. Själv tar jag mig sakta sakta upp ur det svarta hålet...hoppas du följer med mig upp...upp till toppen där både du och jag hör hemma! Det är ju vi som är tjejjerna med girlpower! Hoppas doktorn har nån bra lösning på detta. Tänker på dig. Ta hand om dig. Vill du nå mig privat så har du min mail:vicky_traderar@hotmail.com