söndag 1 februari 2009

Börjar vända

Har jobbat hela veckan, så gott som.
Hade en tid på vårdcentralen i onsdags så då jobbade jag halva dagen men annars har jag jobbat som vanligt. Visst har jag varit trött, men inte som förra veckan.
Läkaren hade inget vettigt svar att ge. Det var inte samma läkare som sist och denna läkare trodde egentligen inte på dessa mediciner i samma utsträckning som den jag träffade i december. Han sade att man kunde må som jag gjorde under den första tiden på dessa tabletter. Hade jag träffat honom i förra veckan hade jag bett honom sjukskriva mig för då orkade jag inte inte någonting. Men som det känns just nu så tror jag att det har börjat vända lite. Jag orkar mera och känner mig lite piggare. Men ändå är känslorna blandade. I början kände jag mig ju så avtrubbad och likgiltig, nu tycker jag att lite av mina gamla tankemöster kommer igen. Att jag inget kan och att jag är tjock igen, osv. Men att ta mera tabletter...nej det kommer inte på frågan.
För säkerhets skull fick jag lämna ett blodprov för att de skulle kolla blodstatus. Men jag vet redan att allt kommer att se bra ut. De skulle kolla ämnesomsättning, vitaminer och järn mm.

Men nu måste jag ta mig samman och komma i gång med att leva lite. Jag köpte mig en korsordstiding i går, mot bättre vetande. jag vet ju att jag har svårt att ta mig tid att göra annat när jag kommit i gång med mina korsord. Men jag kände att jag behövde det.
Orken har ju inte funnits alls på länge men i dag ska jag försöka att ta en promenad med en väninna för första gången sedan december. Det är verkligen på tiden.
Veckan som kommer ska jag ta tag i LCHF på allvar. Min man har kämpat på och hanhar lagat mat enligt denna plan, men vad har det hjälpt mig? Jag har ju ätit hans mat, men sedan köpt godis, då har ju dieten helt omvänd effekt. Fet mat tillsammans med socker och kolhydrater.
Men så i helgen försökte jag verkligen, men så gick jag förbi en godisskål och utan att jag tänkte på det stoppade jag i mig godis. Jag blev så förvånad när jag upptäckte att jag tuggade på någonting. Snacka om att vanan har hårda starka klor.

Ska försöka göra lite läxor denna omgång, ska till Linköping vecka 12 igen. Då vore det bra omjag hade jobbat i kapp lite. Har ju dessutom vecka 9 att se farm emot, då åker vi till Branäs för att åka skidor en vecka. Har inte fått svar på om jag får ledigt ännu, men det hoppas jag. Som lärare är jag ju ledig vecka 7 för sportlov, men vi får väl se vad rektorn säger.
Det blir trots allt en vår med många avbrott.
Började jobba vecka 2, var i Linköping vecka 3, sjuk vecka 4 jobbade vecka 5, ska jobba vecka 6, ledig vecka 7.
Jobbar vecka 8, ledig (hoppas jag) vecka 9.
Jobba veckorna 10 och 11, till Linköping vecka 12, jobba två veckor för att sedan ha påsklov vecka 15.
Sedan blir det jobbigt ;) då ska jag jobba nästan 10 veckor innan sommarlovet.
Får väl se hur våren blir.

Men på det stora hela känns det bättre. Så nu håller jag tummarna för att det får fortsätta uppåt.
Det vill säga att det går uppåt med livsgnistan och inte på VÅGEN!!!!! För nu måste det bli ett slut på kilona som vräker sig på. Ser på kort sedan sommaren och gråter nästan.

2 kommentarer:

Lena sa...

Å vad skönt att du börjar må bättre!! Det märks på sättet du skriver att allt inte är lika svart längre :) Hoppas du får ledigt vecka 9, jag skall hålla tummarna. Vilken korsordstidning köpte du? Jag har löst nästan hela helgen, just nu löser jag BraKorsord. Men jag har också MästarKryss och Krysset liggande... Är tokig i korsord. Håller tummarna för att det funkar med LCHF denna veckan!! Kramar

Vickenickan sa...

Vad du låter mycket piggare...skönt! Du ser...vi är på uppgående..du och jag tillsammans....igen! Girlpower på dig. Detta fixar du. Kram.