lördag 7 februari 2009

Städning

I går gjorde vi slag i saken, vi bjöd in vänner för första gången på länge. Så gott.
Vi ringde dem i går kväll, i dag ringde några andra vänner och ville bjuda oss, så jag bjöd in dem också. Det var längesedan vi var två familjer här. För omväxlings skull ser inte huset ut som ett slagfält utan det har varit lite städning som gällt.
Jag har tagit mig tid att samma och fin lira lite. Det var en evighet sedan.
Så nu har jag badrummet och köket kvar, sedan kan jag i lugn och ro svabba golven och göra mig i ordning. För första gången på jag vet inte när kommer jag förhoppningsvis slippa stå med svabben i handen när gästerna kommer. Och jag kommer inte stå där eftersvettig efter hetsstädningen och snabbduschen heller. Möjligheten finns att jag slipper detta idag. En bra dag.
Ok, kontoret ser inget vidare ut men man kan inte få allt på en gång. Jag har ju avverkat större delen av tvättberget så nu ser man en ände på det också.
Nu hoppas jag bara på beviljande av studielån och att det löser sig med ersättare på jobbet. Och att jag kan klara av att disponera min tid på ett vettigt sätt så att jag hänger med bättre i skolan.

En skön lördag...just nu. Kanske jag kan hinna med ett varv i elljusspåret. För att få ljuset och den friska luften. Den gör mig minst lika gott som rörelsen.
God lördag på er alla!

2 kommentarer:

Vickenickan sa...

Vad härligt positiv du låter. Hoppas lördagskvällen blev trevlig.

Vickenickan sa...

Tack för din underbara kommentar. Behöver sånt nu. Så himla tungt. Fast fördelen med nuttri är ju att man får äta 5 påsar om dagen. Kan du inte testa att köpa xv ändå? En kompis till mig hon har köpt själv. Hon har kunnat köpa så mycket att hon gått ner 40 kg. Är ju bara att spela dum om nån säger nåt. Vad skulle kunna hända?? Skaka galler i två månader för att ha köpt vlcd soppor utan medlemskap?? Om du köper för 4 veckor på engång.Jo jag vet att jag har vinnarskalle, fast nackdel ibland att jag är såååå tjurig. Du kan få lite av min envishet och tjurighet :)