tisdag 7 februari 2012

Skärpning

Läser inlägget från i går och skäms.

Jag måste på något vis ta mig ur vinkelvolten.
Sluta se mig själv som något offer, sluta tycka så himla synd om mig själv.

På rent trots åt jag upp resterna i godispåsen på vägen hem från jobbet.
Väl hemma så hade jag en hel del att göra och klockan hann bli ca 20.30 innan jag kom ut på min promenad. Skulle minsann se till att få ihop mina 9000 steg, minst.
I Alingsås säger de att jag behöver gå snabbare, ca 5000 steg på en halvtimma. Jag brukar hamna på ungefär 3500-4000 steg på en halvtimma. Så nu plockade jag på mig lurarna och spelade bra musik som jag tycker om som har lite mera fart. Det var lite svårt att gå till vissa av låtarna eftersom de gick lite väl snabbt, fick ta pytte steg om jag skulle hinna, det blev konstigt. Vissa låtar var lite lite konstig takt att gå till men jag höll farten ganska bra tyckte jag.

När jag kommer in visar det sig att jag gått 6717 steg på de 52 minuter jag varit ute. Om jag räknar ut snittet på det så blir det 129 steg i minuten och 3875 steg på 30 minuter. Inte ens i närheten av 5000 steg /30 min. Å andra sidan så kanske jag skulle klara det bättre om det var just en halvtimma jag gick och inte 52 minuter. Men jag behöver alltså gå mycket fortare.
Det får jag träna på. Fick i alla fall ihop närmare 11 000 steg så jag är ganska nöjd ändå.

Nu måste jag sona mitt smaskande från igår och se till att få ihop mina steg resten av veckan och gärna lite bonus-steg.

Kändes om en tung start på veckan och jag kände just vibbarna av en nedåtgående spiral, men så slog det mig med full kraft!!!!!
Jag är ledig nästa vecka!!! Håll ut nu.

Hehe, jag klagar över livet som lärare och funderar på nytt jobb, men hur skulle jag orka leva utan mina lov? Blir kvar ett tag till. Våren är ju underbar på så sätt.
Lov vecka 7,
lov vecka 14 och sedan 10 veckor till sommaren....
Den dagen då de tar bort loven så kommer jag inte att jobba kvar som lärare, det är ju det enda som får mig att orka.

Ha, se där nu blev det negativt igen.
Hur svårt ska det vara?
Kom igen nu!!!

1 kommentar:

Suzan sa...

Ryck upp dig nu, blicka framåt och ge inte upp!