måndag 13 februari 2012

Ok trots allt

Var nere i Alingsås på Mando idag på morgonen, det var med stor bävan som jag klev på den förbaskade vågen. Men det gick bra - 0.5 kg. Så nu är jag tillbaka där jag var för 2 veckor sedan.

På ren ilska och frustration gick jag i 2 timmar i går.
Efter mindre än halva tiden trampade jag snett och stukade foten, likande en liten bit för att se om det gick och efter ett litet tag gick det helt ok så jag fortsatte att gå i drygt en timma till.
När jag kom hem fixade jag mat och satte mig fram för TV.n och åt. Började känna av foten lite men tänkte in så mycket på det, tills jag skulle ställa mig upp och duka av..... det gick inte.
Kunde inte stödja på foten. Fick bli sängen med foten i högläge, jösses vad det tog i och gjorde ont. Fick bli alvedon.
Maken trodde inte att jag skulle kunna köra till Alingsås i dag, att det skulle ta flera dagar innan foten var bra. Men gissa om jag vart glad när jag kunde gå på foten i morse, så det blev en tripp till Alingsås, däefter fortsatte jag ner till Lena i Mölndal för att låna filmer och äta lunch. Därefter en liten tripp till IKEA. Precis som jag önskat fast det verkade omöjligt från början.

Allt berodd dock på att maken var hemma med en krasslig dotter och för att han inte trodde att jag skulle kunna ta hand om henne om jag inte kunde gå. NU visade det sig att han själv nog var den som känt sig mest hängig idag. En talle i näsan.....inte lätt när man är man.

Inga kommentarer: