torsdag 18 juni 2009

1 dag kvar

Kan nästan inte fatta att jag ska få börja äta i morgon. Känns konstigt fast jag längtat så.
Är fortfarande lite nere. Vet inte varför.
Borde vara på bättre humör idag, jag ska ju klippa mig och det brukar jag tycka är så skönt.
Men inte ens det känns särskilt roligt idag. Vill hitta på något nytt med mitt hår, men vad? Vill ju kanske inte klippa av de helt heller. Suck. Veliga Ulle tonar fram mer och mer.
Det som är positivt i dag är att mannen min mår bättre. Men han valde att jobba hemifrån, och det hjälper mig massor, för då behöver jag inte fixa så att barnen har någonstans att ta vägen när jag klipper mig.

Senare i dag ska jag skriva ner en meny över vad jag ska äta och hur mycket. Måste ha det på papper framför mig för att veta precis vad som gäller. Lite ågren har jag för att börja äta och för att riskera att gå upp i vikt igen. Har ju inte kommit i mina jeans ännu. Så jag ska gå på halvfart tills jag når målet. Det ultimata vore att gå på soppor tills dess, men jag hade siktet inställt på 8 veckor och det är det på söndag. När jag insåg att jag inte skulle få äta på midsommar blev jag besviken och ändrade därför så att jag går 7 veckor och 5 dagar. Vilket få vara ok.
Men jag tror att det blir svårt att gå ner i vikt på halvfarten. Har jag fel?

Hoppas jag är på bättre humör senare, måste ju packa husvagnen. Om det inte regnar för mycket vore det ganska mysigt att ge sig iväg redan i kväll. Bara vi. De andra kommer först i morgon. Att få sitta en kväll i vagnen och mysa vore inte fel, eller?
Vi får se hur det blir.
Dagen brukar på något vis rusa förbi mig när det kommer till packning och vi kommer alltid iväg mycket senare än vi tänkt. Men packar vi idag och inte kommer iväg så är det ju ändå klart att ge sig iväg i morgon utan större stress. Så vilket som blir nog bra.

Börjar jag bli förkyld?
Det är torrt och rivigt i halsen. Rethosta. Inte snuvig ännu, men börjar känna tendenserna.

Jag undrar om det är någon som har ett enkelt och gott recept på salas, typ tacosås. Jag är barnsligt förtjust i Tacos och min coach tyckte att jag skulle göra min egen salsa, för att den man köper inte är den nyttigaste. Men jag tycker ju att den man köper är så god. Någon som har ett recept som likar dem man köper i smaken. Gillar ju tortilla också, de skulle jag också hålla mig ifrån om jag inte hittade ett bra recept så sådana också, någon som har ett?

Ska åka om en timma, så det vore kanske bra att få lite annat gjort innan dess.

2 kommentarer:

Pulver sa...

Lycka till

Lena sa...

Hur gick det idag med maten? Som salsa äter jag min grönsaksröra, den funkar till allt. Jag mailar dig ett uppdaterat recept med kalorier och allt, jag har lagt in det i viktklubb.se

Kram