onsdag 10 juni 2009

9 dagar kvar

Ja nu börjar målet närma sig. I alla fall tidsmässigt.
Är på ovanligt dåligt humör, det var jag i går också.
I går hade jag laddat för veckans värsta lektion, men det var inte så farligt. Jag var inställd på totalt värdelös lektion och då kunde det ju inte bli värre, men det blev inte så illa som jag befarat. Nu har jag haft mina sista lektioner för detta läsåret. Och det känns skönt. Hade tänkt att åka till jobbet och städa i dag men sonen hostar fortfarande och är lite krasslig så jag få vara hemma med honom. Får se om han kan gå till dagis i morgon. Det är väl tveksamt.

Gårdagen var allt annat än bra trots att lektionen inte blev så illa som jag trott.
I flera av de slöjdsalar som jag arbetat finns det en spis. Detta för att man även bedriver lite hemkunskap i textilslöjdens lokaler. Så i går bakade en av lärarna kladdkakor i muffinsformar tillsammans med sina elever. De rörde ihop smeten i sitt eget klassrum men kakorna skulle gräddas hos mig. Det var en prövning må jag säga, när hela salen luktar nygräddade kakor större delen av dagen. När väl lektionerna var slut skulle vi ha konferens, då fanns det liknande kakor på bänken i personalrummet plus en rabarberkaka. Jag gick.
När jag hämtade dottern på fritids hade de bakat bullar, och doften av nybakade bullar hängde kvar i lokalen. Mums. Snålvattnet flödade och jag fick nästan torka mig kring munnen.

Till sakenhör att jag INTE fuskat utan är helt fokuserad på att jag ska börja äta på midsommarafton. Förra veckan fick jag bra resultat på vågen och hoppet att kanske ändå nå målet framstod inte som helt omöjligt. Jag var inställd på att vågen skulle plana ut denna veckan men inte att den skulle lägga på 0,5 kg sedan i söndag. Vad i hela friden. Nu är jag ju redan på dåligt humör ochklockan är inte ens 9 på onsdags morgonen. Suck. Det blir en lång dag.

Det ska hända en del i dag också.
Har tid med min coach klockan 15.30. Måste ta med snorig son... hur löser jag det?
Men så uppenbarade sig lösningen på det hela, hoppas jag.....
Dottern ville cykla till skolan idag, och det fick hon. Jag har en klipptid för henne klockan 17 i eftermiddag och innan dess måste jag borsta henne. Brukar inte frissan göra det? Kanske ni undrar. Men dottern har hår ner till rumpan, detta borstas inte varje dag och det är lättast att göra det i duschen med håret fullt med balsam.
Så så här der lösningen ut.
Dottern behöver inte stanna på fritids utan cyklar hem klockan 13.30 när skolan slutar. Hon får duscha och borstas när hon kommer hem. Därefter flätar jag håret så att det håller sig någorlunda tills frissabesöket.

När klockan närmar sig 15.30 tar jag med båda barnen till gymmet, det finns ett nytt barnrum och det är lugnare när de är tillsammans. Jag får mitt samtal medm in coach och sedan kan vi åka till frissan.
Låter det omöjligt? Hm, vi får se hur det går. Men schemat är inte jätte tight, det finns utrymme för lite oväntade händelser, om de inte tar allt för lång tid. =)

Senare har jag styrelsemöte klockan 19 i kväll. Det brukar inte vara så trist när man väl är där men jag drar mig för att åka dit ändå. Det brukar dessutom bjudas på riktigt smarriga mackor. Suck.

Annars så ......tja vad ska jag säga.
Jag kommer inte i mina byxor som jag hade förra sommaren, vilket var målet.
Jag vill inget hellre än att börja äta men är samtidigt rädd, för jag vill inte gå upp i vikt igen.
Mitt förhållande till mat har ju egentligen inte ändrats efter mina sopperioder. Ok, jag lyssnar inte så mycket på CD'n, kanske borde jag det. Men jag har en annan CD med självbildträning som jag tycker bättre om. Får lyssna lite mer på den.

Om sonen mår bättre ska jag på mitt samtal med min samtalscoach i morgon bitti. Det blir ett av de sista innan sommaren. Gillar att prata med henne och känner mig ganska lugn när jag kommer där i från.

Sedan har jag gjort en fuling. Jag bokade tid för klippning och slingning hos frissan till klockan 10 i morgon. Hade ju tänkt att dottern är i skolan, vilket hon är. Och att sonen är på dagis, men nu vet jag inte om han är tillräckligt frisk för att gå till dagis, så jg vet inte hur jag ska lösa det hela. Dessutom får han ju egentligen inte vara på dagis om jag klipper mig. Planen var ju att jag skulle jobba i morgon och se detta som en tidig lunchtimma. Eftersom soppan inte tar så mycket tid från min lunch. Nu måste jag lösa detta...... Behöver min klipptid både för hårets skull och för att jag är i behov av lite egen lyxtid.

Jaja, vi får se hur dagen går, om jag orkar återkommer jag med rapport i kväll annars så kommer den väl i morgon.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: