tisdag 3 mars 2009

Hemma igen

Hur är det möjligt att en vecka kan gå så snabbt. Jag har redan kommit hem, och jobbar mina två dagar.
Är verkligen semestern redan över.
Men vi har haft det bra.
Stuga mitt i backen, solen har visat sig några timmar varje dag och temperaturen har legat strax under nollan. Helt ok.
Så det var en go vecka, och jag gärna om det igen. Lite trist att det inte fanns någon snö här hemma när vi väl kom tillbaka. Barnen tyckte det var så roligt att leka i snön.

Lördagen innan vi åkte till Branäs började jag gå igång på hur jag skulle vilja möblera om och fixa i min slöjdsal. Låg en stund på morgon kvisten och funderade, blev sedan stående i duschen och funderade mera. Det känns gott att bara ha en skola att focusera på. I min andra slöjdsal har jag möblerat om tidigare har ju jobbat där i 4 år.
Men i denna slöjdsal har jag "bara" varit i ett och ett halvt år. Har inte "boat" in mig. Men nu är det dags. Som vanligt så har jag annat som borde göras. Ska till universitetet om mindre än två veckor och har uppgifter att göra.
MEN jag kan inte vänta nästan tre veckor med att möblera om. Jag har krupit runt och mätt alla vinklar och vrår i min slöjdsal, jag har mätt alla skåp på bredden och djupet. Sedan har jag ritat upp salen på ett papper och haft rosa utklippta bitar som motsvarat alla möblerna i salen.
Så nu har jag möblerat klart på papper och vill sätta i gång in real life.
Ska åka dit i morgon för att väv på min uppgift men .......jag tror att jag börjar flytta om lite. Gör jag det inte nu när jag brinner för det så kommer det säkert inte att bli av. Så jag gör det i alla fall.

Jag mår fortfarande bra. Jag trivs med mina samtal som jag har på VC, de ger mig så mycket. Även om jag hela tiden tycker att jag känner mig som "vanligt" igen och att de "gamla " tankarna kommer till baka så kan jag också känna att jag inte helt är som förut. Jag kan släppa saker som besvärat mig tidigare, är inte lika känslig för det längre.
För ett år sedan hade det varit en omöjlighet för mig att åka till fjällen med mina gamla pjäxor sedan 20 år tillbaka. Men i år brydde det mig inte ett dugg. jag åkte med mina gamla pjäxor och hade inte alls ont, vilket jag hade med de hyrda förra året. Mina gamla skidor fick också följa med och det gick bra det med. Lite rostiga var de, men det försvann efter ett tag.=)
Att jag redan dag 1 fick inskaffa gaffatejp för att laga mina pjäxor som sprack av överraskningen att ha blivit fram plockade ur sin gömma, det bekom mig inte det minsta. Jag lagade glatt mina pjäxor och hoppades att de skulle hålla veckan ut, och det gjorde de.

Nu måste jag laga sen middag, kom hem sent och har just nattat barnen. Sjukt att sätta sig vid datorn innan jag äter. Fniss.

2 kommentarer:

Lena sa...

Välkommen hem! Skönt att ni haft det bra. Bra att du har kunnat släppa saker, det måste vara en härlig känsla!!
Ha en bra dag! Kram

Theresa sa...

Härligt att läsa att ni haft det så skönt!
Och att du mår bättre!!!
Och ja, barn... =) Jobbigt bara att inte veta hur man ska bete sig när vredesutbrotten bara kom sådär över en natt! Helt oförberedd! I morse blev hon också förbannad, men då fick hon gråta och skrika och vi verkligen märkte att hon testade oss...
Nu tror jag att jag ska läsa in mig lite på ämnet...=)
Ha en skön helg!
Kram