lördag 21 mars 2009

Välbehövligt

Ojoj, det var nog ett tag sedan jag rörde på mig.
Under mina samtal som jag har varannan vecka har vi talat om att jag behöver komma ut lite mera för att röra på mig.
Sedan jag fick mitt gallstensanfall i höstas har jag inte rört på mig mycket, och sedan började jag ju må allt för dåligt.
Nu är jag ju på väg tillbaka och skulle må bra av lite mera promenader. Så enligt de ganska traditionella rekommendationerna ska jag försöka att promenera minst 30 minuter om dagen. I alla fall 5 gånger i veckan. Det borde jag verkligen klara av nu när jag gått ner i tid.
Men så är jag ju som vanligt stressad när jag ska till universitetet och förra veckan blev det inga promenader. Inte hittills heller, men idag, i det underbara vädret gick jag en stund. Följde dottern till simskolan och gick ett drygt varv i elljusspåret som ligger bredvid badhuset. Gick lite drygt en halvtimma, hade som tur var tagit på mig vårjackan. Sopade dessutom trottoaren när jag kom hem och nu sitter jag här och eftersvettas, så att jag kom ut i solen och fick röra på mig var inte en dag för tidigt. Otroligt gott och välbehövligt.

Ska titta på blocket om vävstolen jag spanat på finns kvar. Låter som om vag vore en gammal pensionerad dam, men saken är den att det är ganska avkopplande att väva. Gick en vävutbildning på folkhögskolan i Grebbestad för.......12 år sedan. Har inte vävt sedan dess eftersom jag inte har tillgång till någon vävstol. Nu när vi har haft vävning som kurs på universitetet har jag tyckt att det var roligt, så jag kan tänka mig att skaffa en. Om lite drygt en månad flyttar vår inneboende till egen lägenhet och då finns det även plats för en.

Ha det så gott, och ha en trevlig helg!
Suck måste bara beklaga att Morgan åkte ur Let's Dance i går, jag gillade honom skarpt!

2 kommentarer:

Lena sa...

Gott att höra att du lever och mår relativt bra! Att promenera är så himla skönt, rekommenderar det verkligen. Skall se till att få en ordentlig promenad idag, igår blev det bara massa slö-gående i Ullared. Ha en skön söndag! Kram

Vickenickan sa...

Håller med leva där. Så himla skönt att höra att du lever och mår bra. Även fast du ibland gör dig påmind både på mig blogg, min mail och min mobil :) Tack för alla kloka ord du ger mig. Synd du bor sååå långt bort annars hade vi kunnat prommenixa ihop. Här har vi fortfarande mycket snö kvar. Vägarna tinade fram förra veckan och till allas glädje snöade det i morse *morr* fy vad less man är på vintern nu. Jag vill ut och gå i mina tennisdojjor. Hoppas vävstolen finns kvar nu då...var rädd om dig!!