söndag 5 juli 2009

Effektiv dag

Ja i dag har vi fått en hel del gjort. Nu är vi trötta allihopa och jag ska strax sova.

Jag har plockat ner min vävstol och fixat på mitt kontor. Tillsammans med mannen har jag burit upp och ut soffan som stod på kontoret. Det var svettigt och jätte tungt. Vi har tömt bokhyllor och flyttat ut allt till gillestugan. Nu i kväll har vi brutit upp golvet och tagit ut det, tagit bort all foam och annat underlag under klickgolvet. Min man trodde inte att det skulle behövas men jag stod på mig. Det skulle ut. Och det var tur att vi tog ut det. Det fanns mycket vatten under allt. Så nu har vi bara betonggolv i det rummet, avfuktaren går på högvarv. Det luktar gammalt akvarievatten så lite vädring skadar inte heller.

I morgon ska vi på barndop. Min bror och hans sambo fick en liten son för snart 3 månader sedan. Relationen mellan oss är lite spänd, men mellanmin brors sambo och mina föräldrar är det minst sagt ansträngt. Min brors sambo tycker inte om mina föräldrar. Det spelar ingen roll vad de gör, de har verkligen ansträngt sig för att det ska bli bättre men det blir inte ett dugg bättre.
Jag känner att detta påverkar mig på ett sätt jag itne förutsett. Jag har inte någon nära relation till min bror som är 5 år yngre än mig. Men det som gör mig mest ledsen är deras sätt att behandla min mamma på. Mamma har gått in i en depression och enligt den kurator som hon går till så är det ganska tydligt vad som utlöst hennes sinnesstämning. Men vad ska hon göra. Hon har försökt prata med dem, låta dem vara ifred mm mm. När de fick sin son för 3 månader sedan köpte jag kläder till honom och en liten snuttefilt. Mina barn har älskat sina snuttefiltar och jag har tyckt att det varit skönt för dem att ha den tryggheten när de varit borta eller när de började dagis. Min "svägeska" sa att hennes son inte skulle ha någon snorig och snuskig snuttefilt. Okej! även om jag hade tänkt så om en gåva så skulle jag ALDRIG säga så. jag kände mig inte särskilt motiverad att köpa någonting i present till dopet. Förstår inte varför barnet ska döpas? De tar ju avstånd från allt vad kyrkan heter i vanliga fall. Men det är väl bara så det ska vara antar jag.

Jag hade tänkt köpa något fint album till bebisen men den affären hade stäng tidigare i dag så det fick bli till att komma på någonting nytt. Det blev ett bäddset till spjälsängen.

Jaja, det var det. Skriver mera någon annan dag, för nu går ögonen i kors och jag får radera varannan bokstav jag skriver för att jag trycker på fel tangenter.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jobbigt med ansträngda förhållanden i familjen. Vi är en konstig familj, massa skilsmässor och så, men alla kommer överens och kommer på kalas. Mamma, pappa och marita var ju här på mitt kalas och det går jättebra. Syrran och hennes man är ju snart skilda, men båda var där när deras son fyllde år. Maritas mamma och pappa skilde sig och träffade ett annat par (de bytte partner) och sedan träffades alla och spelade kort eller åkte och campade tillsammans. Konstiga är vi, men vi umgås alla tillsammans :) Hoppas dopet gick bra! Kram

Soulsister sa...

Trist när det inte funkar i familjen. Det blir mindre kul på kalas och till högtider. Speciellt när man påverkas indirekt.

Vissa människor ändrar sig aldrig, oavsett hur man vänder och vrider på sig själv. Så mitt råd: var dig själv o va syster o faster, skit i svägerskan.

kram