torsdag 29 juli 2010

Hemma igen!

Vad stort huset kändes när man kom hem igen.

Vi har haft en underbar semester. Det har varit lagom av allt.
Första dagarna var det nästan för varmt, när man kom ut i förtältet på morgonen höll jag få att få slag. Men på stranden fläktade det gott.
Resten av dagarna var det lite mulet på förmiddagarna och sedan klarnade det runt lunch. Så det blev stranden nästan varje dag. Barnen har älskat stället. Stranden var perfekt, vattnet ganska varmt, kompisar i mängd, det fanns cykelbana, lekplatser, minigolf, tennis mm mm. Det var inte en särskilt stor camping, men helt lagom. Det kändes familjärt och lugnt.

Väl hemma var det dags att tömma vagnen på packning. Kämpade för att plocka in en väska i taget och plocka in allt på sin plats innan jag hämtade nästa laddning. Det brukar så lätt se ut som kriget när man kommer hem annars. Hade ju städat innan vi åkte så det var skönt att det inte blev allt för stökigt.
På söndag firar vi 12-årig bröllopsdag och på måndag fyller sonen 6 år så då hade vi tänkt ha kalas. Då är det skönt att inte behöva städa sig tokig. Det lyckades ganska bra.
Var tvungen att åka till stan ett ärende, då passade barnen på att baka cup-cakes. Kul. Men gissa hur köket ser ut nu????? Antar att det blir jag som får ta hand om det.

I dag regnar det ute, men det är ändå varmt och fuktigt. Sitter i källaren på mitt arbetsrum och svettas. Har monterat ner min vävstol som stått och tagit plats. Inser att jag inte kommer att väv på den på ett tag så jag monterar ner den. Det känns plötsligt rymligt men fortfarande mycket bråte att ta vara på. Det är STÖKIGT här inne. Perfekt väder för att fixa till det. Det skulle ju vara skönt att kunna använda arbetsrummet!!! Framför allt när skolan börjar igen. Får se hur långt jag kommer idag. Ingen brådska...

I morgon åker jag mot Göteborg för att träffa Lena. Det ska bli kul. Förra gången gjorde vi Ullared och IKEA. Denna gången vet jag inte vad vi gör. Snackar och tar en yoghurt på Triumf? Inte något allt för krävande i alla fall. Ska bli spännande att få höra mera detaljer om hennes äventyr i Tyskland.
Har lovat min svägerska att vi ska hjälpa henne med hennes tre killar medan de är på begravning så jag vet inte riktigt när jag kommer iväg till Lena. Ska försöka få lite hjälp av makens lillebror. Då blir de två som tar hand om barnen och jag kan ge mig av tidigare. Får se hur det blir.

Maten då?
Planen med den extra kylväskan hade kunnat vara ok. Det gick bra till en början men så hade några av våra vänner glömt sin kylväska hemma så vi lånade ut vår. Å andra sidan hade det inte hjälpt med den stängda låda så mycket som jag tänkt. Det var nära till kiosken, låg i samma hus som dusch och toa. Så dit kunde man ta en sväng.... På stranden fanns ju kulväskan med den innehöll allt gott, inga problem att smyga till sig lite gott...Och så hamnade ju alla kex i skåpet i husvagnen i alla fall....så då kunde jag ju göra som jag brukar.....Äta i smyg! Vem blir fet av det?????

Har inte vågat ställa mig på vågen, men nu måste jag vända trenden.
Lånade en bok på biblioteket som heter Hjärnkoll på vikten. Den har jag börjat läsa och hoppas att den ska ge mig en bättre bild av varför jag gör som jag gör. Så långt som jag läst hittills så inser jag att jag inte är tokig eller unik... jag har fått flera förklaringar till mitt beteende, nu vill jag få tips om sätt att försöka ändra på detta. Lånade även boken och kokboken om Isodieten. Får se om jag kan få rätsida på mitt ätande.

1 kommentar:

Lena sa...

Det var så kul att du kom!! Tack för besöket, hoppas vi ses snart igen. Har nu läst igenom nästan hela din förra blogg. Får jag en guldstjärna då? :)