torsdag 1 juli 2010

Svårt

Hm, jag blir så villrådig!

I går hade jag en riktig härdsmälta.
Sov till 10.40, vaknade av att telefonen ringde. Pratade i telefonen i ca 40 minuter, väckte sonen, fixade frukost, då var klockan redan 11.30. Matschemat havererade. Allt blev kaos.
Fick plötsligt för mig att smaka på en fruktkola....det var startskottet!!! frossade sedan i mig choklad och annat. Men jag tänkte att nu är det slut. Det finns inget mera kvar, så ät tills det tar slut så får du ta nya tag.

Så i dag är det nya tag.
Började bra med keso, jordgubbar, ägg och en knäcke.
Räknar på viktklubb ut vad det blev. 298 kcal. 40% protein, 39 % fet och 21 %kolhydrater.
Är det bra eller dåligt? Enligt Xtravaganza menar jag.
I går kväll åt jag en i min mening rejäl middag, vägde allt noga för att kolla vad det blev.
En låååång lista mat.
50 g morot varav 45 kokta
10 g mungböngroddar
15 g salladsärtor (typ sockerärtor, färska)
25 g isbergssallad
30 g gurka
30 g tomat
10 g fetaost
1 tsk xtravaganzadressing
30 g majs kokt
30 g ärtor kokta
30 g broccoli färsk kokt
8 g gul paprika
100 g kycklingfile från helgrillad kyckling
Detta skrovmål bestod av 290 kcal.
Tallriken var överfull. Ska det vara så?
Xtra pratar om sina knytnävar och handflator, men detta är ju massor. Är det ok, kalorierna stämmer ju men hur ska fördelningen vara? Jag vill gärna veta i % men det kunde ja inte få svar på, endast E%.
Jösses vilken himla djungel! Jag får spatt.

Får väl maila min coach ytterligare en gång. Hon får väl panik på mig snart. Men det är ju inget mot vad jag känner och dessutom betalar jag för det!!!! Varför måste jag rättfärdiga mig själv och mitt handlande hela tiden?

Nå ja!
I går städades dotterns rum, det finns SÅÅÅÅ många små pryttlar och mojänger. Men det blev nästan färsigt. Skulle behöva göra samma sak med mitt rum i källaren men det tar vi en dag när det regnar.

I tisdags klippte jag 1½ häck och 2½ buske. Jag var helt slut efteråt, benen är fulla av blåmärken. Lånade för första gången pappas bensindrivna häcksax, brukar ha en elektrisk, men han har tröttnat på att klippa av elkabeln! Den var tyngre och väsnades, det var inte helt lätt att dra igång den heller. Så jag klämde den mellan låren för att orka dra. Och nu ser det fruktansvärt ut. Hela låren är helt marmorerade av blåmärken. Fniss.
Armarna känns fortfarande, skulle egentligen klippa grannens sida av häcken, men det får bli lite senare, det är för varmt. Har toppen av den största busken kvar också, jag nådde inte där så jag behöver en stege för detta. Sedan är det gräsklippning. Får köra varannandags intervaller med trädgårdsarbetet. Fniss.

Börjar redan spänna mig inför vägning på måndag, måste promenera varje dag resten av veckan för att sona mina synder från igår. Men det är bara att acceptera. Det var ju jag själv som åt saker som jag vet att jag inte borde.... promenerade i går i en timma nästan men det var ju före mitt frossande. Så det hjälper ju inte. Morgonpromenad kanske? Innan värmen slår till. Barnen vaknar ju ändå inte förrän framåt 10, dottern vid 9 för att kolla på sommarlovsmorgon på TV.
Det borde funka att promenera mellan 9-10. får göra ett försök i morgon.

Inga kommentarer: