måndag 28 juni 2010

Härligt

Har kommit hem efter en härlig helg ute med husvagnen på Kållandsö. Det har varit bästa midsommarvädret på flera år. Kroppen har fått lite färg och vi har umgåtts med vänner och familj. Det är alltid skoj.

Nu har jag ätit mat i en vecka. Det har gått ganska bra tycker jag. De första 3 dagarna gick bäst, så var jag hemma och det funkar lite bättre med mattider och vågen. När man bor i husvagn skulle det nog också funka om det inte vore för att vi flackar runt så. Vår husvagn står så till att vi ofta packar kylväskan och umgås på annat ställe. När vi åker ut på vår sedvanliga veckolånga semester så är man mer fast på ett ställe, om vädret tillåter.

Ställde mig på vågen i morse, eftersom det är vägdag. Vågen spelade mig ett spratt... jag misstänkte ju att vågen skulle rusat iväg de där förhatliga ca 2 kg som lätt kommer när man börjar äta igen. Men så var det inte. +0.4 kg. Det är ok. Men så efter en stund fick jag för mig att jag skulle väga mig igen. Hade gjort ett besök på "hemlighuset". Döm om min förvåning när vågen då visar +0.4 kg till, alltså + 0.8 kg under veckan. Jag räknar första vägningen....

Jag har hållit mig helt borta från glass, godis och kakor. Så jag ät stolt. Men det som jag tänker att jag missat lite är nog storleken på portionerna. Missade att det inte längre fanns någon måttsats i husvagnen, och jag släpade inte med vågen överallt. Så kanske lite mer kött än som var räknat med och kanske lite större sallad. Men annars helt ok.

Fick hjärnsläpp på morgonen, visste plötsligt inte vad jag skulle äta till frukost... men lite kesella och bär fick det bli idag också.... kan ju inte vara fel. Ska nog köpa lite jordgubbar som jag kan ha till kesella och keso.

Om det är någon som läser som också gått på XV hur gjorde ni med halvfarten? Enligt boken ska jag ju helst äta XtraVLCD till mellanmål fram tills jag når min målvikt. Nu har jag tydligen jag en gammal bok för XtraVaganza dressingen är inte den som de rekommenderar nu... Men jag vill inte köpa soppor i all evighet. De är ju jättebra som mellanmål men dyrt. Jag betalar ju dessutom för att få köpa dem..dvs jag betar 99 kronor i månaden för att över huvudtaget få köpa dem...

Måste passa på att fråga min coach lite till innan mitt "abonnemang" går ut...

Inga kommentarer: