måndag 14 juni 2010

Dag 85 - 7 dagar kvar!

Om en vecka har jag börjat äta. Tänk att de sista dagarna ska vara så tunga. Man vill ju bara tugga...=)
Vågen var snäll denna veckan, det var skönt.
Har jobbat i dag, det är så lugnt när det inte är en massa elever som knackar på dörren hela tiden. Fick gjort en hel del pappersarbete, nu har jag "bara" städning av alla skåpen i slöjdsalen kvar!!! Yey.

Känner mig lite slö idag. Vill helst bara lägga mig i sängen. Hoppas att jag kan göra det också, tidigt.

Mannen är i väg på tennis, vilken överraskning!!! Jag ska snart natta barnen. De har sin sista dag på dagis och fritids i morgon. Sonen gör sin sista dag på förskolan, i höst börjar han förskoleklass. Känns lite vemodigt. Men det är samtidigt lite praktiskt, nu behöver jag bara åka till ett ställe på morgonen, båda ska ju till samma fritids, bara olika avdelningar. Som det är nu åker jag till fritids som ligger i ena änden av byn och sedan till förskolan som ligger mitt i byn.

Helgen som gick var vi i Göteborg. Åkte i fredags eftermiddag, ställde husvagnen på Lisebergscampingen i Kärralund. Tog spårvagnen till Liseberg. Vi var där både fredag och lördag trots regnet. Barnen hade så skoj! Att det regnade brydde de sig inte om. Men i dag hostar de båda två, så de drog nog på sig en förkylning.. Men skoj hade de. Jag hade också skoj.
Innan jag åkte tillbaka till campingen på lördagen var jag inne på ICA Focus, där hittade jag den amerikanska hyllan så det blev lite handlat därifrån. Barnen var helt saliga när de såg att jag köpt Mac&cheese!! Sommaren är räddad! Yes!

Nu är det dags att bädda ner de små liven.
SNART sommarlov!!!! Jippi!!!
SNART får jag äta!!!!! Jippi!!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Amerikanska hyllan på Focus är farlig :) Men Mac&Cheese är ju mycket godare om man gör det själv, sånt där pulver är ju bara orange och läskigt... Kul att ni hade det bra i alla fall! Kram

BantarUlle sa...

Men hur gör du den själv? Jag saknar den amerikanska osten. hur får du fram den smaken? brukar stuva makaroner och hälla i lite ost på slutet, men det har jag kommit på under tiden jag soppat så jag har inte smakat själv. Men det är ju osten jag saknar....