torsdag 3 juni 2010

Dag 74

Nu har jag på allvar börjat min nedräkning mot upptrappningen. 18 dagar kvar. Svårare att hålla koll på hur många dagar jag hållit på, enklare att räkna dagarna som är kvar.

Veckans vägning var inte så positiv, inte alls negativ men "bara" 0.6 kg ner. Det sämsta resultatet under dessa veckor. Men så visste jag ju att jag brukar samla på mig vatten en gång i månaden. Så förhoppningsvis får jag ett bättre resultat på måndag. Eller så har jag nu nått den förhatliga platån som jag oroat mig för så länge. Men hallå, inte nu.....det är ju mindre än tre veckor kvar.
Så typiskt =)

Funderar på att testa något milt laxerande medel. Är så hård i magen, skulle vilja hjälpa magen lite. Men vi får väl se vad min coach säger om det. Det är ju bara tillfälligt, men jag känner att magen är i obalans.

Annars....

Jag har en massa måsten som hänger över mig.
Tills i morgon måste jag fört in alla betyg, men jag har satt betyg på 95% av de som jag ska så det är inte mycket kvar och sedan ska de bara knappas in i datorn.

Jag måste fortsätta med min fasadtvätt, den har helt gått i stå. Har inte haft den minsta lust och ork till det. Men jag får väl ta tag i det i dag.

Jag tvättade en del i helgen men måste verkligen tvätta mera, så det måste göras. Innan det kan påbörjas måste jag sortera lite dock. Allt ligger i blandad kompott. Måste dessutom ta hand om de rena kläderna så att jag har någonstans att hänga den nya tvätten.

Att huset skulle må bra av en rejäl städning är heller ingen hemlighet.

Sedan har vi de förhatliga restuppgifterna till universitetet. Varför ska jag ha så svårt att få dem gjorda? En spark i baken skulle jag ha.

Varför är det så lätt att komma på undanflykter när det är saker som behövs göras? Det går inte för det regnar, varför sitta inne och göra läxor när solen skiner ute, måste ta vara på solen. =)
Ja jösses, ursäkter är jag bra på!

Så varför sitter jag här?
Bra fråga.

Inga kommentarer: