söndag 30 maj 2010

Dag 70

I dag har jag tillbringat dagen på klassfotboll. Det var ok, men det är inte jätteskoj. Eftersom det var kö till "bajamajorna" hela tiden och de inte var så trevliga så drack jag inte så mycket vatten under dagen. Har tagit igen det mesta under eftermiddagen och kvällen.

Min mamma jobbade idag så henne har vi inte "firat", svärmor var vi hos nu ikväll, hon bjöd på rabarberpaj och sedan nybakt bröd. Inget gott alls,.....säkert.. Mums.

Själv fick jag soppa på sängen i morse. Någon direkt sovmorgon var det inte tal om eftersom dottern skulle spela fotboll. Presenten fick jag tidigare, en hett efterlängtad badenbaden.

Nu börjar söndagsångesten komma krypande. Eller rättare sagt måndagsångesten. Ny jobbvecka, näst sista för eleverna. Jag ska sätta X-antal betyg tills på fredag. Pust.

Det närmar sig vägning också, måndagar är ju en sådan dag. Nu börjar oron krypa sig på, hur mycket visar vågen i morgon? Har jag skött mig med vattendrickandet? Blir jag glad eller ledsen? Borde jag inte gått lite fler promenader? Frågorna surrar. Svaret kommer i morgon, så helst vill jag bara lägga mig och sova. Samtidigt som jag inte vill att helgen redan ska vara över.

Hm, får se hur det blir.
Återkommer med resultatet i morgon eller längre fram i veckan.

Inga kommentarer: