tisdag 11 maj 2010

Dag 51

Då var det ny vecka igen.
Tur att det går fort just nu. Men om en månad måste tiden sakta ner igen. Då är det nästan sommarlov. I dag om en månad är det skolavslutning. Gott det. Det blir första gången som jag förmodligen inte kommer att kunna vara med på dotterns skolavslutning. I vanliga fall har jag ju bara textilslöjd och ingen egen klass. Då har det varit ok att gå på dotterns avslutning. I år är jg handledare till 7 elever i åk 9, så de ska ha slutbetyg. Så jag får väl gå på deras avslutning, den har jag ingen erfarenhet av så det blir helt nytt. Beroende på vilken tid det blir så kanske jag hinner gå på båda.

Denna vecka har vi temavecka med eleverna, tur att det bara är 3 dagar tänkte jag i går eftermiddag efter att ha spenderat dagen med en av skolans värsta åk 7. I dag har jag varit med en niondeklass, har inte behövt göra mycket kan jag inte säga. Det är en skötsam klass som är lugn och trygg. Gott.
I morgon blir det en åtta jag ska ta hand om. Men det får gå som det går, det är sista arbetsdagen denna veckan.
Skulle egentligen kunna åkt hem, klassen behöver mig inte sedan klockan 12, men jag har bokat in ett utvecklingssamtal med en handledarelev klockan 15. Så jag sitter snällt kvar och jobbar. Men som ni märker har jag tagit paus för att skriva lite här. Det får man kanske inte. Men jag har lunch, dricker vatten samtidigt.

7 hela veckor på soppor är avklarade. Vågen var extremt vänlig i går morse. -2.2 kg senaste veckan. Kan det bero på att min mage bråkade med mig i torsdags tro? Spelar ingen roll, jag var glad över resultatet. Men knappt har jag klivit av vågen och glattmig åt resultatet förrän jag börjar min oro för platåer. Vill inte hamna på någon platå.... men tror ju att jag kommer fram till en sådan när som helst. Aldrig kan man vara nöjd....;)

Nu verkar det vara klart, har inte skrivit på pappren ännu men det verkar som om de är klara för påskrift.......Tjänsten är min. (Tror jag)

Ahhhhh vad jag fryser!!!!! Fingrarna blir nästan blå när jag använder datorn. Mitt röda födelsemärke på pekfingret skiftar i lila. Sämre blodcirkulation i det fingret. Men suck, vetevärmaren skulle man nog ta med till jobbet i fortsättningen. Jag har ändå långärmad tröja på mig. Men det beror väl på att jag sitter stilla vid datorn, i vanliga fall springer jag ju runt som en skållad råtta mellan alla elever som vill ha hjälp i den varma och goa slöjdsalen.

Hepp, nu får det vara bar för idag.

2 kommentarer:

Lena sa...

Skolavslutning om bara en vecka? Är inte det ovanligt tidigt? Hoppas du hinner gå på båda avslutningarna i alla fall. Grattis till den stora minskningen, 2,2 kg på en vecka är ju helt fantastiskt!! Kram

BantarUlle sa...

Haha, helt fel skolavslutning om en månad ska det vara.... Snacka vimsig!!!!
Tack, jo jag är nöjd med 2.2 kg på en vecka. Väldigt nöjd.