torsdag 20 maj 2010

Dag 60

Just nu känns det som om dagarna segar sig fram.
Klockan är snart halv tolv och jag har inte druckit en droppe vatten ännu. Varför gör jag så här? Det är alltid så svårt att få i sig vatten på lediga dagen.

Jag har sovit som en sten i natt, somnade ganska tidigt men ville inget hellre än att vända mig om och sova vidare när klockan ringde 7.30. Låg kvar i sängen till klockan var 8, sedan var jag tvungen att gå upp för att göra frukost till barnen, dottern börjar ju skolan 9 och 9.30 skulle sonen till sin inskolning på förskoleklassen.

Nu har jag strosat runt en stund på byn, provat lite kläder, dock inget handlat, betalat en skuld, hämtat sonen och nu.... sitter jag inne i vår svala källare. Borde gå ut och tvätta huset men......känner inte för det. Ska vara tillbaka på skolan för inskolningssamtal på fritids 13.30. Som vanligt när man är ledig så blir det ett himla rännande. Borde ta en tur till biblioteket också.

Hm, tar tvättandet av huset efter inskolningssamtalet. Nu får jag tvätta kläder, diska och ta en tur till biblo innan 13.30 i stället. Det blir bra!

Jag har skaffat mig en ny och lite udda hobby. Lånar böcker med SÅÅÅÅ smaskiga kakor i typ Leila Lindholms A piece of cake mfl. Sitter och dreglar över bilderna och längtar. Skriver av de som jag tycker ser godast ut och tänker att sådana ska jag baka någon gång. Hahaha, vet att väldigt få av dessa kommer att bakas i verkligheten men jag roar mig och läskas av allt det goda. Mums. Men ingen blir ju fet av att drömma om gott och titta i böcker.

Inga kommentarer: