söndag 23 maj 2010

Dag 63

Söndag igen. Står inför vägning i morgon och inför en hel arbetsvecka. Det känns lite tungt men det tar på det nu. Det tar på arbetsdagar och soppdagar. Tack och lov för LOV är just vad jag behöver!!! Och mat.
Det är första gången som jag gått på diet så här länge utan att fuska en enda gång, 9 veckor helt utan att tugga på något. Det är rekord.
Ett bra rekord men det börjar bli trist. Men nu har jag börjat nedräkningen.om jag inte räknar idag så är det 28 dagar kvar tills jag får börja min måndag med ägg och keso. Jippi!!!

Måste nog räkan lite mera....
Det är 8 riktiga arbetsdagar med elever kvar. Den sista skolveckan blir det en massa andra aktiviteter. Det är 13-15 arbetsdagar kvar till sommarlov. Det ska nog gå det här.

Men jag är ändå lite orolig. Mår inte lika bra längre. Våren har ju varit en bra period för mig men jag börjar bli lite orolig över mitt beteende. Så här var det ju för två år sedan, då jag plötsligt kunde känna för att grina, oftast utan någon riktigt anledning, tycker att jag inte får någonting gjort, orkar inte ta tag i någonting för det tar ändå inte på den långa listan av saker jag borde göra. Vill helst bara lägga mig i skuggan med en god bok i öronen och sedan koppla bort världen.

Behöver beställa varor till skolan, glömde beställa tolk till ett samtal på tisdag, borde, städa, tvätta, diska, målartvätta huset och efter det måla huset, tvätta fönster. Jag borde tycka att det är underbart att solen skiner men jag drar mig undan, sedan kommer jag att gnälla över att jag inte fått färg.
Dessutom borde jag få färdigt mina restuppgifter till utbildningen mm mm.

Många måsten...... inget tar jag tag i. Hm det stämmer inte helt. Det finns en hel del jag skulle vilja göra men eftersom det är många saker och jag inte hinner allt så blir inget av det gjort. Skulle önska att man kunde leja hjälp. Då skulle jag ta hit någon att tvätta och måla mitt hus, jag kan hjälpa till. Någon som kan gräva bort oönskade buskar i min trädgård och hjälpa mig att planera och plantera annat. Jag vill inte ha pynt i min trädgård, det ska vara gott att äta- smultron, jordgubbar, hallon, plommon osv. Dessutom vill jag lägga sten runt huset, be någon lägga plattorna till vår altan och bygga den del av vår altan som ska vara av träd. Fick jag bestämma skulle dessutom häcken som delar vår tomt från grannens rivas bort och ersättas av plank. Vi är de enda som har en häck. Meeeeen sommaren är lång.....hahaha

Får väl börja med att slänga i en tvätt, för i veckan kommer ev mannen att såga ner vår oljetank, och enligt en säker källa så kommer det att lukta så pass att man inte vill ha någon tvätt hängande i källaren då. Dessutom så kanske vattnet stängs av under tiden som de ska göra arbeten på vår uppvärmning.

Fy vad jag gnäller.....får ta mig i kragen. Det är ju flera timmar kvar av helgen!!!

Inga kommentarer: