torsdag 10 juni 2010

Dag 81 - 11 dagar kvar

Men eftersom det är kväll så är det snarare 10 dagar kvar. Gött!

I morgon slutar skolan, jag kommer att jobba måndag och tisdag i nästa vecka också men hoppas att jag klarar mig på de två dagarna, annars blir det onsdag också.

I morgon bär det av på premiärturen med husvagnen för säsongen. Vi åker till Göteborg och Liseberg, barnen kan nästan inte sova, de är så uppspelta över detta.
Själv är jag just nu SÅÅÅÅ irriterad. Har fyllt i bokningen på internet och fick då möjlighet att boka någon som heter QuickPass. Men eftersom min man inte var hemma ville jag inte boka utan att pratat med honom. När jag så äntligen kunde genomföra min beställning....så fanns det inte några QuickPass kvar! GREAT!!!!!!
Får hoppas på att det inte är så mycket folk utan att vi kan åka allt ändå. Men det faktum att QuickPassen var slut, talar ju lite emot det.
Men det ska bli kul att komma iväg lite i alla fall.

Vägningen i måndags gick bra. Det var -2.6 kg. Så nu har jag passerat 80 kg, jag har gått ner mer än 20 kg. Det är bra men jag är inte klar ännu.
Har 1.1 kg kvar till mitt "planerade" mål. Dit jag trodde att jag nog kanske skulle kunna nå, när jag började för drygt 11 veckor sedan. Så jag borde klara det.
Hoppas på att klara av de resterande kilona med hjälp av viktklubb. Den stora nackdelen med viktklubb tycker jag är att deras fördelning mellan fet, kolhydrater och protein inte alls visar hur mycket som är snabba kolhydrater eller socker. Lite synd kan jag tycka. Men det är ju enkelt att använda sidan för övrigt... hm någon som har ett bättre förslag på verktyg att använda för att hålla koll på vad man äter?

Jag kan i alla fall ha en hel del av mina "gamla" kläder, det är skoj. Har ju sparat alla "små" kläder sedan tidigare, och nu kan jag börja använda de flesta. Det håller nere kostnaderna lite.

Nu måste jag fortsätta packa... husvagnen i morgon.... Yes!

Inga kommentarer: