tisdag 22 juni 2010

Mat

Ja vad ska jag nu kalla mina inlägg....
Jag är inne på dag 2 med mat.

Gårdagen gick jättebra.
I dag ligger jag lite efter. Kom upp i bra tid för frukost men gick och lade mig en stund till, det var migränvarning. Så istället för att ta lunch klockan 13 som tänkt blev det en soppa. Så jag får ta en sen lunch om en liten stund.

Har några frågor om maten dock.
Xtravaganza har en olja som jag sett på deras hemsida. Den verkar praktisk när man ska göra dressing. Men det har vårt gym valt att inte ta hem. Suck. Så nu måste jag köpa på mig en massa olika oljor för att kunna göra dressingen.

Hur mycket vatten ska jag dricka nu? Finns säkert att läsa någonstans men jag hittar det inte.
Kan jag tugga tuggummi nu?
Hur räknar jag bars? Ska ju ta soppa till mellanmål men kan jag lika gärna ta en halv bar?

Mailade några frågor i helgen men ingen av dessa, har dessutom inte fått svar på de frågorna ännu.

Oroar mig för att jag åt mer än jag borde i går. Kycklingen var inga problem 50 gram är ju lätt att väga, men sedan...halva kaffefatet med vattenrika grönsaker..... Nå ja, det blev som det blev och jag var nöjd.

Många skriver att de har problem att få i sig all mat. Det har inte jag. Det svåra var att komma ihåg att äta varannan timma. Men inte var jag mätt....måste vara fel på mig.

Jag känner mig taggad att göra detta rätt denna gången, så jag försöker verkligen köra efter konstens alla regler, då blir jag ju lite frustrerad när jag inte kan få exakta direktiv... sådan är jag.

Det är i alla fall skönt att vara i gång med maten igen. Oroligt men skönt på samma gång. Den halva tsk med hela linfrön igår morse gjorde susen.....verkligen... det ska jag komma ihåg nästa gång det är trögt...

Hm, vädret är underbart idag, men jag har knappast varit ute. Jag kan njuta av vackert väder inne också. Låter skumt jag vet, men så är det. Jag känner inte alltid ett enormt behov av att gå ut under dagens varmaste timmar, jag vaknar till liv framåt eftermiddagen. Håller mig gärna inne på förmiddagen.

Hepp dags för sallad och kyckling.... mumma det.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag körde Rapsolja och Linfröolja. Funkade bra.
Jag tror det är 1,5-2 liter eller nått.
Tuggummi är OK.
En halv bar = mellanmål
Äta varannan timme? Det gjorde inte jag, då är ju maten slut innan dagen är det. Frukost, Lunch och Middag samt 3 mellanmål blir väl ca 3 timmar mellan varje mål.

Lycka till! Kram

BantarUlle sa...

Tack Lena.
Fick reda på att jag ska vänta med bar tills jag går på halvfart.
6 mål om dagen men början klockan 9, funkar inte med 3 timmar mellan...
9, 12, 15, 18,21 och midnatt...
Och eftersom jag dessutom inte åt frukost förrän 10 så blev det helt sonika varannan timma. Det var lättast att komma ihåg då.

Hade flera frågor som jag mailade iväg till coachens nya mailadress. Får se när svar dyker upp.