torsdag 8 juli 2010

Lite bättre

I dag känns de lite bättre. Men så är klockan bara runt tre på eftermiddagen. Det är nu som det svåra börjar, eftermiddagar och kvällar är tuffa.
Men idag ska det funka.

Köpte bröd idag. Letade efter ett med så lite socker i som möjligt. Hittade ett som jag inte provat förut. Det var helt ok. Det blev sen lunch/mellis. En pumpa smörgås från polarbröd, några salladsblad, skinka, ost, tomat, gurka och paprika. En ganska ok måltid. lite i minsta laget men jag ska på restaurang i kväll så jag håller nere lite.

Träffade min väninna dietisten idag, det kändes ok. Började läsa lite i boken Isodieten som hon tidigare rekommenderat. Köpte den på rean för 79 kronor i tisdags och började kika i den. Där står flera saker som stämmer bra, får se vad den kan ge. Har bara läst några sidor ännu.

Mannen åker ut till Kållandsö över helgen, han ska träffa sina kompisar. De ska åka dit i morgon och han kommer väl hem på söndag. Men så fick jag en idé, jag åker också dit, tar med husvagnen och umgås med våra andra vänner där ute. Så plötsligt planerar jag för en helg i husvagnen, själv med två barn. Det kan bli kul.

Efter gårdagens haveri ville jag bara tala om att jag idag mår lite bättre. Men oron kommer och går, måste hålla mig sysselsatt fram tills jag ska åka till stan med tjejerna i kväll.

Inga kommentarer: