lördag 12 november 2011

jösses

Jösses, vilken urladdning det blev förra lördagen. Det var väl inte så farligt egentligen, men jag får väl skylla lite på pms. På söndag kväll blev det åter en liten flash-back men inte så farligt.
Maken fick en allergisk reaktion och fick åka till sjukhuset. Jag skulle åka senare för att hämta honom och ringde efter hans föräldrar för att kolla om de kunna ta hand om våra sovande barn. Men de hade druckit vin så i så fall fick jag först åka hem till dem, hämta svärfar, skjutsa hem honom till oss innan jag kunde åka till sjukhuset. Blev lite sur.
Men maken fick stanna på sjukhuset över natten och jag kunde hämta honom själv dagen efter när barnen ändå var på skolan.

Så det är glömt nu.

Sedan i tisdags eller onsdags så äter jag LCHF igen. Måste bli kvitt mitt sötsug. Men jag ska inte påstå att det är lätt, jösses vilket dåligt humör jag är på. Abstinens antar jag... men jag har klarat mig hittills. Har inte vägt mig när jag började och inte vägt mig nu heller så jag har ingen aning om om det funkar eller ej. Får försöka komma ihåg att väga mig i morgon bitti innan jag äter något.

Förra torsdagen fick jag ett samtal till min mobil. Satt på Waynes (?) coffee i Skövde med en stor muffins i min hand. De sim ringde var från Mandokliniken i alingsås. Jag fattade ingenting. Hon som pratade i andra ändan fick förklara lite mera innan polletten ramlade ned.

För ca 1 år sedan såg jag en artikel i Aftonbladet om en svensk kvinna som hade lyckats med ett nytt viktminskningskoncept i USA, Australien mm. Klickade vidare och hamnade på DI. Läste vidare och googlade vidare om Mandoklinikerna. Skickade in en intresseanmälan och fick efter en evighet ett svarsbrev att de skickat min anmälan vidare till Alingsås som låg närmre mig geografiskt. Det var alltså dessa som nu ringde och erbjöd mig en tid på sin klinik.
OK.

Väl hemma från Skövde fick jag sätta mig att googla igen för att friska upp minnet lite.
Mandolean och mandometer används lite olika. Mandolean för överviktiga och Mandometer för anorektiker och bulimiker. Man använder sig av en våg som är kopplat till en dosa, denna registrerar hur snabbt man äter och varnar när man äter för snabbt. Med jämna intervaller ska du dessutom klicka i hur mätt du känner dig. Du ska på olika sätt lära dig att känna när du är mätt och när du "bara" är sugen. Finns en massa att skriva om men jag återkommer på måndag då jag varit på mitt första besök på kliniken, då först vet jag om detta är något för mig.
Vet inte om det stämmer med min nuvarande diet men det återstår att se

Annars så knallar det på.
Jag jobbar åter det som är heltid för mig, 79%. Är alltså inte sjukskriven längre. Det känns lite biffigt även om jag fortfarande har visst stöd på fredagar ytterligare en fredag. Känslan kommer krypande, att jag egentligen skulle vilja göra något annat. Men jag får de det lite tid.
Så nu är det åter dags att skriva omdömen, denna gång för åk 8. Därefter ska jag ha utvecklingssamtal med mina handledarelever och deras föräldrar. Något extra möte kring en elev blir det också. Så det känns lite stort att vara tillbaka igen. Men det måste gå.

Ska se om jag inte kan börja någon kvällskurs efter jul så att jag får möjlighet att göra något kreativt för min egen skull.

Inga kommentarer: