onsdag 2 november 2011

Morr

Usch jag känner mig sur och grinig.... varför vet jag inte.
Men jag reagerar på en massa skitsaker.
Just nu känner jag mig ruskigt irriterad på dotterns kompis som är här. Hon är lite bossig och frågvis, snudd på ifrågasättande på ett lite otrevligt sätt. -Varför har ni så fula bunkar att baka i? -Men så brukar inte jag baka kladdkaka, vilket konstigt recept ni har, mitt blir mycket godare. Man måste använda elvisp annars blir det inte bra. Man måste smälta smöret på 9:an, det måste ju smälta och inte bara värmas. Vad stökigt ni har, städar aldrig ni? -vad är det här för kort (suger tag i mitt gamla sim-kort till telefonen).
Orkar inte det just nu av någon anledning.

Är det inte typiskt att jag blir stressad av att vara ledig? Barnen ska underhållas hela tiden av mig eller kompisar. -Vi vill baka. -Vi vill bada. -Vad ska vi ha till lunch? -vi vill ha glass. Jag vill ju bara har lite lugnt.

Hade en önskan om att åka till Göteborg i dag för att hälsa på en barndomsvän som ligger på Salgrenska, passa på att gå en sväng på stan och sedan hälsa på ytterligare en god vän. Men det gick inte att genomföra tyvärr. Det verkar inte som om jag kan få till det senare under veckan heller. Det hade varit skoj annars.

Annars så mår jag väl helt ok. Vet att jag borde jobba lite, men lusten finns inte alls.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag tycker det låter som du verkligen BEHÖVER komma bort lite. Är det säkert att det inte går att ordna? Inte ens om jag frestar med en bekväm soffa och färska räkor? Förstår att det är svårt med ungarna, men ångrar du dig så är du mer än välkommen! Kram

Anonym sa...

Jag ska till mandometer i Alingsås måndagen den 16/11. Om jag får ta hela dagen ledigt så kommer jag ev en sväng på kvällen. Men jag måste hem samma dag. Ska kolla lite noggrannare först.

BantarUlle