måndag 9 januari 2012

Dag 1 på jobbet

Tack för att ni peppar ni tappra själar!
Det är ju som tur är inte så många som läser min klagan men jag är tacksam för det tillrop jag får.
Håller på att bättra på min egen koll på bloggar lite mera igen. Har helt legat nere vad gäller koll på andra sedan i våras.

Jag bestämde mig ju för att gå med i Rivstart 2012 och nu återstår att se vad det kommer att ge.
Jag har träff på Mando i morgon bitti igen och därmed också vägning.
Jag har haft lite bättre koll på maten men inte mycket. Det är svårt att komma igång med rätt mat efter ledigheten och helgerna. Men det är ju bara jag som kan ta tag i det och det är bara jg som inte går ner i vikt om jag inte skärper mig.
Hoppas ändå att det ska visa lite minus i morgon. Hoppas.
Chansen är liten men hoppas ändå.

I dag är det första dagen på jobbet sedan ledighet och jag hade verkligen ambitionen att jag skulle klara av att sköta maten bra från och med idag.
Så blev det inte.

Frukost och mellanmål gick bra.
Lunch hade jag ingen med mig för jag hade inte rester att ta med och orkade inte laga mat i går kväll. Därmed åt jag ute med kollegorna. Fläskfilé och potatisgratäng. Jag åt inte allt. Vet inte om det var ok eller inte för jag hade inte vågen med mig. Det tycker jag fortfarande är jobbigt. Att äta ute och ha mandolean-vågen med mig.

Mellis funkade bra, men så hittade jag en chokladbit på jobbet och vips så var den i munnen.
Det är verkligen inte lätt.

Så nu ska jag snart åka hem och då måste det planeras mat för resten av veckan så att jag inte råkar ut för samma sak igen. Det är ju där den stora förändringen ligger, att planera och strukturera.

Jag har rört på mig lite mer denna veckan men så i lördags så fick jag ont i benet. Ischias eller nått. Känns som om jag har grus i höften och ner mot knäet. Men idag har jag rört på mig lite mera i och med att jag jobbat så nu känns det lite bättre, har väl mjukat upp det lite. Så i dag borde jag få ihop mina steg igen.

Att det kan vara så svårt att lägga om vanorna lite granna. Det är ju inte så att jag äter pytte lite eller en massa konstig mat. Jag äter helt vanligt och ganska mycket men ändå så som man ska.
Jag har inte gått ner i vikt ännu vilket gör mig lite deppig, men jag har inte heller gått upp i vikt vilket jag borde vara lite glad över efter helgerna.
Jag ska nu i börja se till att få ihop 6000 steg per dag varav 1000 snabba vilket inte är mycket och den summan ska ökas på sikt. Men att få ihop de där fjuttiga stegen är svårare än väntat, måste få ändan ur soffan helt enkelt. Men det är ingrodda vanor helt klart.

Det ska gå dock.

Nu måste jag snart ge mig i väg ner på stan en sväng, frågan är bara om jag kommer att klara av att motstå frestelsen att köpa något gott!!!
Jaja, den som lever får se.

Inga kommentarer: