tisdag 31 januari 2012

Det rör på sig!

Har ju helt glömt att skriva under senaste veckan.
Förra veckans resultat på vågen var 1.7 kg ner. Måste bero på att jag tog av koftan och hade varit på toa precis innan, det hade jag inte varit veckan innan då jag var lite missnöjd med -0.5 kg.

I dag visade vågen på ytterligare -0.9 kg. Så jag känner mig nöjd. Har lång väg kvar men är ändå nöjd.

Efterspelet på förra inlägget är ändå värt att nämnas....
Tyckte ju att måndagens lektion var något av det värsta på länge....
Döm om min förvåning när jag under sista lektionen på tisdagen plötsligt hör min egen röst eka ur en elevs telefon...
Känner direkt igen min röst och när den är inspelad.
Elever från måndagens lektion hade filmat en händelse under lektionen och lagt ut det på Facebook.
Först blev jag alldeles kall, sedan varm, sedan vansinnigt arg.
Hur skulle jag få reda på vem som lagt ut filmen?
Enda trösten i sammanhanget var att jag hade 90% koll på vad jag sagt i filmen och att det inte var något som jag på något vis skulle behöva skämmas över.
Anlägger en glad min och skojar glatt med den grupp som nu befinner sig i salen...
- Nej men...spelade de in i går.....ja de var ju ganska galna...var det den som lade ut det?
-Nej det var den! svarar en elev glatt.

Nu gäller att behålla lugnet!!!
Ser till att alla är i gång och har något att jobba med och tar sedan ett papper i bunten som ligger på skrivbordet och säger att jag bara måste kopiera ett papper och rusar sedan genom skolan till rektorsexpeditionen.
En av skolans 3 rektorer finns på plats.
Jag förklarar läget.
Rusar sedan tillbaka till lektionen.

Eleven blir kallad till rektor omedelbart, får radera filmen osv.

Får senare reda på att samma elev gjort samma sak tidigare.
Så vad händer nu?
Svar:
INGENTING!!!!

Va? Har skolan ingen handlingsplan för liknande händelser? Nepp tydligen inte.
Snacka tandlös skola.
Inga konsekvenser alls.

Jaja, jag talade om för eleverna vart skåpet skulle stå förra måndagen. Hade högläsning ur kura och läroplanen i slöjd och påpekade att det var ingen idé att be om VG när man inte når målen för G. Men de har ju 7 veckor kvar att jobba på, så det ska nog ordna sig bara de inser allvaret.

Inga kommentarer: