måndag 16 januari 2012

Försöker

Jag försöker verkligen!

Jag försöker att ändra mina vanor.
Funderar på hur länge man ska göra något för att det ska bli en vana och för att den ska hänga i.
Sedan i tisdags i förra veckan har jag gett mig katten på att jag ska klara den utmaning som jag står inför. Har sedan dess helt hållit mig till mitt matschema och gått de steg som jag ska i dagsläget.
Det har gått bra men varit lite jobbigt ibland.
Jag vill verkligen att detta ska funka och att jag kan ta till mig detta så att det blir en ny och god vana.
Förväntar mig inte att bli något träningsfreak men jag blir gärna biten av någon promenadbacill så att jag bara måste gå ut och gå. Men hur många dagar i rad behöver jag gå för att jag ska få den bacillen?

Jag har i vilket fall skött mig precis som jag ska under den gångna veckan och nu ser jag med spänning fram emot vägningen i Alingsås i morgon bitti. Samtidigt lite rädd för att det inte ska visa något positivt resultat allt. Jösses vad besviken jag skulle känna mig då. I så fall får jag nog låsa in mig i bilen och slänga nyckeln annars blir det nog en godiströst på vägen till jobbet.

Så jag är verkligen nyfiken.

Nu måste jag få gnälla lite också...
Har idag haft den mest hopplösa grupp i slöjd på länge...eller nja, sista gruppen i fredags var ingen höjdare heller. Vilka kompletta dårfinkar det finns. Säger bara det....det kommer att bli VÄÄÄLDIGT långa fredagseftermiddagar och måndagseftermiddagar de närmsta 9 veckorna.... STÖN!
Så nära som jag var att ringa hem till en hel hög med föräldrar som jag var i dag har jag inte varit på länge.
Därför börjar jag nu räkna ned mot sportlov!!! Det är tur att man har något att se fram emot annars hade jag blivit skvatt galen om nästa ledighet var föst i slutet av juni.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag har hållt på nu att träna mer eller mindre varje dag i 3 veckor. Någon gång förra veckan så började endorfinkickarna verkligen komma. I helgen fick jag hålla i mig själv för att inte träna, när jag ändå hade simmat först och sen promenerat. Synd att det bara tar sån tid att åka till gymmet, minst 2 h från det att jag åker hemifrån. Älskar ju mina kvällar i soffan också... Men jag är i alla fall väldigt nöjd med mig själv! Rekommenderar listor som mina tabeller eller promenader med RunKeeper eller liknande. I alla fall jag blir otroligt peppad när jag ser det "på papper". Kämpa på!! Kram

BantarUlle sa...

Tack Lena!

Jag har fått en lista av Anna på Mando, där jag sätter en bock för varje moment som jag klarat. Det är 4 moment varje dag. Nästa vecka när jag kommer dit kommer den att ändras men jag vet ännu inte på vilket sätt.
Det funkar dock bra som sporre för mig.
Trist att det tar så lång tid till gymmet. Jag har nära till gymmet men glest om kosing, så det blir enbart promenader för min del. Ännu är de inte så länga men de ska successivt ökas på. Maten har funkat ganska bra och jag hoppas att jag kan fortsätta som jag gör nu.