tisdag 17 januari 2012

Inte allt för illa

Har varit nere i Alingsås nu på förmiddagen.
Det var lite stressigt på morgonen men jag kom dit nästan prick kl 9.
Det tar mig ca 75 minuter till Alingsås, eftersom det var jätte halt i morse var planen att åka redan klockan 7.15, skulle dessutom köra min lilla Toyota idag och den går inte köra lika snabbt som vår stora bil.
Men tidsschemat sprack....7.25 lämnade jag barnen på fritids, det hade ju varit ok om det inte vore för att jag insåg att jag glömt att packa ner sonens fika till skogspromenaden och hans gummistövlar. Dottern hade glömt överdragsbyxor. Så det blev till att lämna barnen, åka hem igen för att hämta det som var glömt och sedan åka tillbaka till skolan och knalla upp med alla saker till skolan innan jag kom iväg igen. Det gick dock ganska bar ändå.

Väl framme på Mando var det dags för vägning, jag glömde att gå på toa innan vilket jag alltid brukar göra. På Mando måste man be om nyckel till toan eftersom den alltid är låst, detta på grund av att kliniken även behandlar patienter med anorexi.
Vågen visade minus 0.5 kg. Jag var inte nöjd, hade hoppats på mera.
Men nu när jag hunnit fundera lite så är det ganska ok.
Målet är ju att gå ner 0.5 kg/vecka och då är jag ju på rätt väg. Sedan trodde nog Anna på Mando att jag skulle få se tydligare resultat på vågen redan nästa vecka. Så jag kämpar på.

Annars då?!
Jodå. Efter en hyfsad arbetsvecka förra veckan så var jag ganska nöjd. Ända fram till veckans sista lektion i fredags eftermiddag.....ja herre hjälp vilka ungar det finns... Det kommer att bli några dryga fredagseftermiddagar innan vi byter grupper vecka 13.
Men så kom nästa gäng i går......har nog sällan varit så nära att ringa hem till föräldrar som i går eftermiddag. Kompletta galningar....Morr. Det var så illa att det hänger i idag.... laddar för ett väldigt eldigt tal till dessa galningar nästa måndag!!

2 kommentarer:

Suzan sa...

Deppa inte, 0,5 är iaf 0,5.. *pepp*

BantarUlle sa...

tack!