torsdag 30 april 2009

Dag 5

Jaha, då var det kväll igen då!
Ytterligare en dag avklarad.
"Bara" så där en 51 dagar kvar!!!!! =)
Det har gått ganska bra idag, ligger efter i mitt vatten drickande men annars känns det hyfsat. Klarade kalaset galant. Visst var jag sugen, de grillade korv. Men jag skötte mig fint. Vi satt ute och jag vet inte om det var någon som tänkte på att jag inte åt. Det var i alla fall ingen som frågade.
Det var skönt.

Det gick bra att vikariera idag, första klassen var jätte rörig och drog ut på tiden, men sedan gick det bättre. Efter jobbet var jag tvungen att åka till en tygaffär som ligger ute på landet. Jag köper vadd och en del tyger till slöjden där. Köpte vadd och under tiden som de packade ihop och fixade med fakturan så kikade jag runt lite. Behövde ett tyg till dotterns rum. Hon har en jätte stor bokhylla som jag tänkte sätta ett draperi framför. Det fanns jätte gulliga barntyger, mycket i rosa, och med prinsessor och feer på . Ville hellre ha något lite tuffare. Hittade ett tyg som jag trodde skulle bli bra. När vi mätte på tyget hittade jag ytterligare ett tyg som jag fick för mig skulle passa i vardagsrummet. Tvekade länge men slog sedan till.

Väl hemma är jag jätte nöjd med mitt val av tyg till vardagsrummet. Men tyget till dotterns rum....nja, inte så himla snyggt och när jag granskade det så upptäckte jag ett fel på det. Nu måste jag åka tillbaka med det! Suck.

Är jag lite tråkig morsa som inte tycker att det måste vara prinsessor på allt? Jag tänker nog ibland på lite för lång sikt. Tänker att hon snart tröttnar på prinsessor och vill ha tuffade stil. Men hon är dock 7 ½ år. Kanske ska det få vara lite gulligt ett tag till?

Nu ska jag pimpla i mig vatten, natta barn och försöka väva lite.

1 kommentar:

Lena sa...

Vad skönt att det inte blev någon uppståndelse för att du inte åt! jag tror att de tankarna bara ligger hos oss, inte hos de andra.

Hoppas du har en skön 1:a maj! Kram