tisdag 18 augusti 2009

Jobbar igen

I morgon har jag jobbat en vecka. På torsdag kommer eleverna, men det är min lediga dag, så förstå på fredag har jag min första lektion. Har dock bara en lektion, mellan 13.15-15.15.

Det är mycket att hålla koll på så här i början och det är många nya begrepp och saker att sätta sig in i. Just nu känns det inte som om jag har koll på någonting! Men ännu så länge trivs jag väldigt fint med mitt nya arbetslag, många i min egen ålder och det känns öppet och trevlig.

Är grymt nervös inför de första veckorna men det ska väl gå på något vis.

I dag ringde de från sjukhuset. Dottern var ju inne för att röntga armen för två veckor sedan, förra veckan var hon till kirurgen men de ville skicka hem henne, men min man tvingade dem att ge oss en tid för att ta bort det som finns i armen. I dag ringde de för att tala om att vi skulle till barndagvård eller något i den stilen de ville träffa oss innan "operationen" på måndag. ????? Operation? Måndag? Nu på måndag?
Jo då. Så på torsdag skall vi träffa narkosläkare mfl. På måndag skall "det" tas bort.
Snabba ryck!
I dag på fritids hade dottern slagit i armen och fick gå till syster för att få den rengjort. Den varade och blödde och luktade inte gott sa syster, hälsade fritidspersonalen när vi hämtade dottern i eftermiddags. Kan ge mig katten på att "det" kommer trilla ut ur armen på tösen söndag kväll!!! Någon som vill sätta emot? Men jag vill nog ändå att såret spolas rent om den skulle komma ut tidigare. SUCK!

I dag hämtade jag mina nya glasögon och känner mig ganska nöjd. Hörde ni? Jag sa att jag var ganska nöjd. Inte illa för att vara mig. Passade på att kika in till frissan för att toppa luggen när jag ändå var i farten.

Jag gillar Spotify. Just nu lyssnar jag på nostalgi slingan. Pernilla Wahlgren Picadilly Circus. Det var tider det!!!!

Egentligen borde jag tvätta och inte sitta här. Har nästan inga rena kläder att ha. Har i vanlig ordning börjat lägga på mig igen och flera kläder sitter lite väl tight för att kunna användas. Måste ta tag i detta. Har varit ute och gått två gånger de sista 3 dagarna och det är ju en bra start, inga långa och snabba promenader men promenader. Ska kika om det inte ligger ett elljusspår bakom min nya skola, kanske kan promenera på lunchen.

Nu gör jag slag i saken, här ska tvättas!

Inga kommentarer: