torsdag 20 augusti 2009

Nervös

Jag är otroligt spänd inför morgondagens första lektion med mina nya elever.
Har jobbar i en vecka nu men utan elever. Många möten, konferenser och föreläsningar har det blivit, desto mindre tid för att förbereda sig i salen.
Många nya ord har flugit omkring mig och jag har helt enkelt fått bita i det sura äpplet och frågat vad alla nya ord betyder, många förkortningar. Känner mig plötsligt helt tom, har ingen aaaaaaning om vad det var jag skulle göra med åttorna och vad niorna skulle syssla med... PANIK!!!
Det ordnar sig nog...det ordnar sig nog.. hjälp!

Måste maila min företrädare och kolla övar några saker i morgon så att jag får en någorlunda lugn helg, annars är nog hela helgen förstörd... Suck.

Annars då....
Jo då det blev som jag trodde. Vi fick en tid för "operation" av dotterns arm nu på måndag. Jag sa att jag var övertygad om att det hon har i armen skulle komma ut söndagkväll. Stämde inte riktigt, pinnen kom ut i går kväll. Dotterns slog i armen på fritids i tisdags, det kom en massa kletigt var och såret blev större igen. I går kväll pillde hon på det och mera var kom och sedan fick hon syn på pinnen. Pappa fick ta hand om den. Så nu behöver vi inte åka till sjukhuset på måndag. Jippi. Men så typiskt!!!!

jag har haft min lediga dag i dag och det har varit gott. Jag har suttit en del vid datorn, det vackra vädret till trots. Å nu sitter jag här igen. Men däremellan har jag klippt gräsmattan och varit ute och cyklat med sonen, vi var till tandläkaren i morse och då ville sonen till biblioteket men det var inte öppet, så vi tog en tur dit i eftermiddag i stället. Jag lånade tre böcker av Sanna Ehdin, någon som läst något av henne? Jag är lite sugen på att ta tag i en av böckerna redan ikväll, redan om en liten stund faktiskt.

NU måste jag sansa mig lite innan morgon dagen!

Inga kommentarer: