måndag 3 augusti 2009

Nu tar det på semestern

Ja i dag är det mindre än en och en halv vecka kvar tills jag börjar jobba igen. Väntar med spänning på att min nya arbetsgivare ska höra av sig så att jag får reda på lite mera om min nya arbetsplats och schema mm.

Var uppe tidigt i morse. Tidigt för mig i alla fall. Skulle till vårdcentralen klockan 8.15, så jag var uppe och duschade. Hade behandlat min såriga hårbotten i går kväll och då MÅSTE man tvätta håret morgonen därpå.

Gick i bara trosorna ut i vardagsrummet för att leta efter en tröja som låg i en av mina högar med ren tvätt. Det brukar vara ganska riskfritt eftersom huset ligger en bit in på tomten och vi har en ganska hög häck. Döm om min förvåning när min pappa står ute i trädgården och pratar med någon. Som tur var hann jag vända innan de upptäckte att jag var där. TUR!

I lördags kom min pappa över för att vi skulle fixa med vår nya uteplats. Pappa har eget grävföretag och kom med sina maskiner. En liten grävare och en stor. Halva trädgården är uppgrävd, andra halvan är full av, pool, studsmatta, trädgårdsmöbler, cyklar, plattor två grävmaskiner och stora hjulspår. Det ser ut som kriget. Projektet blev något större än vi tänkt oss och min pappa gör aldrig någonting halvdant. Så i dag är han tillbaka tillsammans med en av killarna som jobbar hos honom, så det kommer nog att bli en uteplats i alla fall. Men hjälp!!!! hur ska vi få i ordning på resten av trädgården med stora hjulspår i? Nog för att gräsmattan var ojämn förut, men nu!!!!!! Fniss!

Jag försöker att landa någonstans i mina tankar kring mitt nya jobb.
Det finns många för- och nackdelar.
Jag har ju klagat över de "små" eleverna ett tag och varit lite intresserad av att se hur man jobbar på högstadiet. Nu får jag det!
Jag ville ju jobba på en skola och inte flänga runt på flera. Nu får jag det!
Det är bara ett halvår till ett år, så det är ju bara på "prov". Trivs jag inte så vet jag det inför andra jobb. Det är några av de saker som är positiva.
Att jag sedan har många frågetecken kring saker som...betyg, vad de gör, vad de kan mm Det får ordna sig. Är inte lika spänd nu som för drygt en vecka sedan. Men lite pirr är det allt.

I går firade vi vår son som fyllde 5 år. Det var kalas runt middagstid och sedan gav sig gästerna iväg. Jag slipade mina spacklade skarvar på mannens kontor. Och spacklade om dem. Det är den lätta biten, har ingen aning om hur jag ska bete mig med resten av väggarna. Det är gammal tapet i flera lager och det ser bedrövligt ut. Vi köpte väv att sätta på väggarna för att sedan måla. Det är ju så praktiskt att måla väggarna i stället för att tapetsera. Då kan man måla om över en helg när man vill ändra färg. Men hur känslig är väven, hur noga måste jag göra underarbetet. har aldrig testat väv förut. Och inte känner jag mig jätte inspirerad att stå där och spackla och slipa en hel massa. Vill ju få ordning, för sedan är det mitt kontor som står på tur. och det ser bedrövligt ut med alla saker liggande överallt.

Ska till doktorn med dotterns arm i morgon igen. Stenen som hon fick i armen långt innan skolan slutade har inte kommit ut av sig själv som de sa och vi klämmer fortfarande ut var varje kväll när vi tvättar den. Nu ska den ut!!!! Gissa tiden? 08.15. Tidigt i morgon också! Men det är lika bra att börja vända tillbaka dygnet för snart är det dags att börja jobba 08. Då ska jag först åka 2,5 mil och lämna barnen på dagis och skolan.

Jag drömmer om en ny bil. Ja inte en helt ny men lite nyare än vår gamla bil.
Vi har en stor SAAB och en gammal liten opel. Jag kör SAABen till jobbet varje dag, förutom var tredje vecka då det är min mans tur att kör i bilpoolen. Denna vecka är så tråkig. Det finns ingen AC, inga lampor som funkar i bilen och ingen radio. Den är så rostig och der så illa ut att det är lite retligt att köra runt i den. Den gick inte igenom besiktningen, men det visste vi. Måste byta framrutan och avgassystemet. Frågan är nu..... ska vi lägga pengar på att laga bilen för att kunna köra den i ytterligare ett år, eller ska vi skrota den och köpa en annan lite nyare liten bil.
Om vi köper en lite fräschare bil kan jag ju köra den till jobbet istället för att sitta själv i min stora SAAB. Det borde vi ju kunna spara lite bensinpengar på tänker jag. Men då måste vi ju först betala en ny gammal liten bil. Svammel.

I natt kissade sonen på sig igen. Suck, han låg inte där plasten i sängen låg utan det kom på den nya madrassen i alla fall. Åh vad jag önskar att man kunde beställa allt från IKEA. Har ju 14 mil till närmsta IKEA så jag tar ju inte en sväng dit för att köpa skyddsöverdraget till hans säng. Inte har vi någon tripp planerad heller. ÅH Kamprad, bygg ett IKEA utanför Götene vid den nya motorvägen!!!!!

Hepp, dags att ta tag i livet!

Inga kommentarer: